Всесвітньо відомий англійський автогонщик Малькольм Кемпбелл казав, що хороший водій користується гальмами при швидкості більшу за 30 км/год тільки у випадку якоїсь несподіванки. Він, звичайно, мав на увазі не спортивні змагання, а звичайну їзду на серійному автомобілі.
Досить постояти чверть години на регульованому перехресті, щоб розчаруватися у кваліфікації та здоровому глузді більшості водіїв. Людина здалеку бачить: ось-ось загориться червоний, але летить, не зменшуючи швидкості, "до упору" й перед світлофором різко гальмує. Такий водій значну частину палива витрачає, у прямому значенні слова, на обігрівання космічного простору. Тим, хто забув шкільну фізику, нагадаю: при гальмуванні кінетична енергія автомобіля витрачається на подолання сил тертя та перетворюється на теплову. Чим частіше та інтенсивніше ви гальмуєте, тим щедріше опалюється космос. І це тепло береться не звідкись, а з вашого бензобаку.
Якщо ви добре влаштувалися й заправляєтеся безкоштовно, стиль гальмування все одно варто змінити. Хоча б для того, щоб менше зношувалися шини та гальмівні колодки.
Побачивши спереду червоне світло, зменшуйте швидкість плавно, гальмуючи тільки двигуном або використовуючи накат. Тоді у вас хороші шанси в момент включення зеленого проїхати перехрестя без зупинки, тобто економніше, швидше та краще за інших.
Уникати втрат можна і на шосе під час обгонів. Безглуздо доганяти на високій швидкості трактор або вантажівку, щоб потім гальмувати, пропускаючи зустрічного, котрого, підкреслюю, було видно здалеку. Розраховувати обгін потрібно заздалегідь - так, щоб обійтися без гальмівної педалі.
Словом, пташку можна впізнати за польотом, а водія - за манерою гальмування.