Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Цінові апетити супермаркетів обмежать

Подешевшати мають м’ясо птиці, молоко, сметана, масло і твердий сир
19 листопада, 2010 - 00:00

Учора Антимонопольний комітет України (АМКУ) рекомендував десятьом найбільшим роздрібним торговельним мережам знизити вартість на м’ясо птиці та молочні продукти. Ціни повинні піти вниз, бо в жовтні 2010 року знизилась закупівельна ціна на молоко, а найбільші виробники охолодженого м’яса птиці нещодавно отримали від комітету припис понизити свої відпускні ціни до економічно обѓрунтованого рівня. Але, попри всі ці об’єктивні фактори, моніторинг цін у супермаркетах у листопаді засвідчив, повідомили в АМКУ, що ціни не знизилися, а за деякими позиціями навіть зросли.

«Наші рекомендації означають, що протягом десяти днів компанії повинні відреагувати, — заявив «Дню» в.о. голови АМКУ Юрій Кравченко і додав: — Якщо змінилася вхідна ціна (на продукцію в супермаркет. — Авт.), то постав на поличку зменшену ціну». За словами чиновника, рітейлори в цілому погоджуються з зауваженнями Комітету і готові йти на цінові поступки. За словами Кравченка, вартість молочної продукції знизиться на 2—5%, твердого сиру — на 10—15%, оптово-відпускна ціна курячого філе — на одну гривню (з 33 до 32 гривень).

Але цінове послаблення споживачі відчують не одразу. Найперше знизиться ціна молока, сметани, масла, м’яса птиці. Цінова ж знижка на тверді сири, прогнозує Кравченко, з’явиться тільки після розпродажу торговельними мережами запасів, які сформувалися до моменту надходження на підприємство роздрібної торгівлі рекомендацій АМКУ.

Присутні на засіданні оператори найбільших торговельних мереж висловили свою готовність виконувати рішення АМКУ. За словами директора з торгівлі Київського регіону ООО «АТБ-маркет» Ольги Акімової, в їхній мережі цінники на цю продукцію знижуються, бо оптові ціни знизили вже 11 постачальників.

Натомість в АМКУ зробили торговцям ще одну пропозицію стосовно зниження ціни. Торговельним мережам рекомендують укладати прямі договори з виробниками м’ясної та молочної продукції, щоб зменшити ланцюжок посередників, а, відповідно — й ціну кінцевого продукту.

Таку ідею підтримує генеральний директор Українського клубу аграрного бізнесу Володимира Лапа. Експерт додає, що знизити ціну товарі в супермаркетах допоможе й зменшення витрат компаній на виведення своєї продукції на прилавки торговельних мереж. Адже сьогодні продукції багато, а от торговельних місць у супермаркетах на всіх бажаючих не вистачає. Тому й доводиться платити за «вхід», говорить експерт.

Наталія БІЛОУСОВА, «День»
Газета: