Адвокат Богдана Данилишина Степан Українець заявляє, що екс-міністр економіки сам вирішив зустрітися з українськими слідчими і добровільно прийшов на цю зустріч у Посольстві України в Чехії, де його й було затримано. Про це пан Українець розповів в інтерв’ю УНІАН, уривки з якого ми пропонуємо вашій увазі.
— За яких обставин відбулося затримання Данилишина в Празі? У Генпрокуратурі заявили, що це сталося після його звернення до лікувальної установи, де він нібито «засвітився».
— Я хочу категорично спростувати цю інформацію, оскільки все відбувалося у нас, адвокатів, на очах. Коли ми з Богданом Михайловичем зайшли в Празі до Посольства України, слідчі Генеральної прокуратури, які приїхали до Чехії, затримали його просто в посольстві, вручили ухвалу про порушення кримінальної справи та допитали.
— Тобто його затримали в Посольстві України в Празі?
— Так.
— І він сам туди прийшов? Виходить, він фактично здався?
— Богдан Михайлович сам виявив бажання зустрітися зі слідчими прокуратури. Він прийшов до посольства у супроводі адвокатів.
Річ у тому, що Богдан Михайлович, ще перебуваючи в Україні, неодноразово ходив на допити як свідок, і щодо нього не було обрано ніяких запобіжних заходів, зокрема підписки про невиїзд. Саме тому він, як вільна людина, поїхав на лікування до Німеччини. До цього він проходив лікування в Україні. У нього загострення хвороби печінки, проблеми із хребтом. Лікування в Україні не дало бажаного результату, тому він поїхав на лікування до Німеччини. До речі, ми надали українським слідчим документи, які підтверджують необхідність лікування і факт його проведення.
— А що він робив у Празі? Намагався сховатися?
— У жодному разі! На момент порушення справи він уже був у Німеччині. Його місцеперебування було відоме, йому дзвонили журналісти однієї з газет, і якщо у когось було б бажання його знайти, то це можна було зробити.
Після лікування в Німеччині, переконавшись, що він насправді в розшуку, Богдан Михайлович побажав зустрітися з правоохоронними органами України. З їхнього боку було бажання зустрітися в одній із країн ЄС. Була обрана Чехія, а саме Посольство України в Чехії. Ми, адвокати, супроводжували його з Німеччини до Праги.
— Тобто це не результат роботи Інтерполу і поліції Чехії?
— Абсолютно ні. Подібна інформація не відповідає дійсності. Він приїхав абсолютно добровільно, але чомусь прокуратура виставила все так, ніби він ховався і його розшукали.
— Як відбувалося затримання в посольстві?
— Там слідчі української прокуратури пред’явили йому певні документи, проте не надали жодного реального доказу, який міг би витримати юридичну критику. Не складаючи протоколу про затримання, вони в примусовому порядку вивели Данилишина з посольства і передали до рук чеської поліції. Тобто громадянина України з приміщення Посольства України в Чеській Республіці вивели і передали чеській поліції.
— Чи вважаєте ви і Данилишин законними звинувачення на його адресу?
— Усі звинувачення не можуть бути законними. На чому будується законне звинувачення? На доказах, отриманих законним шляхом. Згідно з Конституцією, докази, що є у слідства, отримані незаконним шляхом. Вони недостатні. У зв’язку з цим звинувачення не може бути законним. Якщо слідчі порушували законодавство в посольстві в Чехії, то які порушення могли б бути, якби він повернувся до України?!
— Чому ви кажете, що докази отримано незаконним шляхом?
— Звинувачення будується на певних експертизах. Згідно з кримінально-процесуальним законодавством, коли той чи інший слідчий виносить рішення про призначення експертизи, він повинен ознайомити з ним підозрюваного, звинуваченого або підсудного для того, щоб ця людина могла поставити запитання щодо експертизи і могла захищатися всіма дозволеними законом способами згідно із ч. 5 ст. 55 Конституції. У даному випадку було грубо порушено право на захист. А якщо це так, то звинувачення не може бути законним.
***
Раніше повідомлялося, що екс-міністра економіки України Богдана Данилишина звинувачено у скоєнні злочину, передбаченого ч. 2 ст. 364 Кримінального кодексу України — «зловживання владою або службовим становищем». Наслідком, за інформацією МВС України, стало нібито неефективне і надмірне витрачання державних коштів, що, у свою чергу, спричинило збитки державі в особі Міністерства оборони України на суму 13,9 мільйона гривень.