Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Державні менеджери

18 червня, 2004 - 00:00

Як зробити держслужбу ефективнішою? Судячи з того, що в нашому суспільстві, м’яко кажучи, не дуже люблять чиновників, «споживачі» послуг держави — ми з вами — не вельми задоволені тим, як держава виконує узяті на себе зобов’язання. «На жаль, у нас немає системи моніторингу громадської думки стосовно якості надання державних послуг, — на відміну від Заходу, де якість надання послуг державною службою постійно порівнюється із рівнем послуг приватного сектору», — зазначив учора в розмові за редакційним «круглим столом» начальник Головного управління державної служби України Тимофій Мотренко (на фото). Програмою розвитку державної служби на 2005—2010 роки, днями затвердженою урядом, передбачено, за словами Т.Мотренка, відпрацювання такого механізму і введення його в дію впродовж найближчих двох років. «За великим рахунком, сам термін «державні послуги» у нас законодавчо поки що не закріплений, — зазначив наш співрозмовник, — ми тільки повинні розробити відповідне законодавство».

Отже, як підвищити авторитет чиновництва і привабливість державної служби, яка на сьогоднішній день не є в нашій країні престижною для молодих високоосвічених кадрів? Скільки має заробляти чиновник, щоб у нього не виникало спокуси вирішити свої матеріальні проблеми у незаконний спосіб? Якими мусять бути критерії незалежної оцінки професійного рівня держслужбовців? 240-тисячна українська армія державних службовців — це багато чи мало, якщо врахувати, що у Франції, населення якої приблизно таке ж, як і в Україні, держслужбовців понад 2 мільйони? Ким у першу чергу повинен бути державний службовець — теоретиком чи практиком, науковцем чи менеджером? Відповіді на ці та інші запитання — в одному з найближчих номерів «Дня».

Мар’яна ОЛІЙНИК, «День»
Газета: