Багато років тому в МВС України відбулися установчі збори прес-автоклубу. Керівники ДАІ запросили тридцять київських журналістів, котрі пишуть на автомобільні теми, і відповідали на їхні гострі запитання дві години. Те, що це було літо 1986-го, розпал чорнобильського лиха, і те, що господарі знайшли час і сили для зустрічі з нами, промовляло багато про що. На шляхах України щодня гинули в аваріях у середньому 25 чоловік і на кожного загиблого припадало 6 покалічених. Нас не просили хвалити ДАІ: "Ради Бога, сваріть, але допоможіть хоч би трохи зменшити цей кривавий потік!.."
Недавно прес-автоклуб після тривалої перерви зібрався знову. Багато нових облич і серед журналістів, і серед господарів. А прохання до нас те саме: "Сваріть, якщо заслужили, але допоможіть!"
Постараємося.
А поки що наведу кілька коротких записів зі свого блокнота, які були зроблені на останніх зборах.
1996 року в 40 088 ДТП загинуло 6631 і поранено 44 101 чоловік.
У січні - лютому 1997 р. було 3440 ДТП. У 620 випадках водії, котрі вважали себе винними, зникли з місця події. Із цієї кількості поки що розшукано 282.
У січні - лютому зареєстровано 1747 крадіжок і викрадень автотранспорту. Розкрито 933.
Чи несуть шляховики кримінальну та громадянську відповідальність, якщо аварія трапилася з їхньої вини? Заступник голови "Укравтодору" Ф. С. Закордонець відповів журналістові, котрий поставив це запитання: "В Україні є два-три судових рішення, де сказано, що шляхові умови могли стати однією з причин ДТП". Виходить, шляховики ні за що не відповідають...
На шляхах України викрадено приблизно 50 тис. шляхових знаків (цікаво, кому й навіщо вони потрібні?). Середня вартість одного знаку - 50 гривень.
Інформація для тих, хто досі їздить з номерами минулих років (чорними, жовтими): ДАІ рекомендує їх замінити, але не примушує це робити.
Закон про обов'язкове страхування громадянської відповідальності де-юре став чинним, але щоб він фактично працював, необхідно внести відповідні зміни до Закону про дорожній рух, до Правил дорожнього руху і до Адмінкодексу. Тому спроби деяких працівників ДАІ вимагати у водіїв страховий поліс безпідставні і є їхньою особистою ініціативою (мотивація котрої досить прозора. - Ред.).