Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Ефект самоорганізації

«День» ініціював зустріч Анатолія Свідзинського зі студентами Острозької академії. Успіх не складно було передбачити
10 квітня, 2009 - 00:00
РЕКТОР ОСТРОЗЬКОЇ АКАДЕМІЇ ІГОР ПАСІЧНИК ЗАПРОПОНУВАВ ЛАРИСІ ІВШИНІЙ ТА АНАТОЛІЮ СВІДЗИНСЬКОМУ (НА ФОТО — У ЦЕНТРІ) ПОСАДИТИ НА ПОДВІР’Ї УНІВЕРСИТЕТУ МОЛОДУ ЛИПКУ. ДО РЕЧІ, ПОРЯД ІЗ ДАВНЬОЮ ЛИПОЮ, ЯКІЙ, ЗА ПЕРЕКАЗАМИ, ВЛАСНОРУЧНО «ДАВ ЖИТТЯ» ТАРАС ШЕВЧЕНКО / ФОТО ЯРОСЛАВА МІЗЕРНОГО

У середу в Острозькій академії відбулася подія, якій «День» дав визначення ще у далекому 2003 році — «інтелектуальне перехресне запилення». Тоді таким «запиленням» став приїзд до Острога професора Кам’янець-Подільського університету Валерія Степанкова. Завдяки непідробній студентській зацікавленості, якою завжди вирізнялася Острозька академія, лекція професора Степанкова з історії України переросла в діагностування проблем сучасності. Цього тижня, 8 квітня, до Академії з лекцією приїхав відомий фізик-теоретик, професор та перший ректор Волинського національного університету ім. Лесі Українки, новеліст, автор і друг «Дня» Анатолій Свідзинський. Протягом майже трьох годин Анатолій Вадимович (який, до речі, в березні відзначив своє 80-ліття) та його нова книга «Синергетична концепція культури», яку він представив аудиторії, повністю заволоділи увагою студентів. Говорили про ефект самоорганізації: в культурі, в суспільстві, в політиці, в житті. «Мудрець» (так Анатолія Вадимовича назвала головний редактор «Дня» Лариса Івшина) висловив тезу, що після хаосу обов’язково настає порядок. І не лише у фізиці, але й у житті. Студенти-оптимісти, схопивши на льоту й миттєво застосувавши синергетичну концепцію Свідзинського, зробили висновок: в українській державі теж скоро буде порядок. Хоча однією синергетикою тут не зарадиш — потрібні особисті зусилля кожного. Навіть щоб зрозуміти тези Анатолія Свідзинського, треба мати потужну теоретичну та практичну підготовку і, звичайно, навики глибинного мислення. І хоча студентам Острозької академії не бракує ні першого, ні другого, багато хто зізнався: з лекції зрозуміли не все. А значить — поставлена нова планка до самовдосконалення та виник новий стимул до самоорганізації.

Про зустріч в Острозі є що розповісти. Лариса Івшина наголосила, що ми стали свідками «процес мислення в режимі он-лайн». Детальніше читайте у найближчих номерах «Дня».

Ольга РЕШЕТИЛОВА, Маша ТОМАК, «День»
Газета: