Ще зовсім недавно — 22 липня цього року — всі в Україні раділи з приводу щасливого звільнення українських моряків, яких було захоплено піратами біля Сомалі. Повернення чотирьох моряків — членів екіпажу судна «Леманн Тімбер», звільнених із полону сомалійських піратів, широко висвітлювалось українськими засобами масової інформації. Ця подія була настільки резонансною, що фотографія під назвою «Я весь цей час думав тільки про тебе» Руслана Канюки отримала спеціальний приз від «5 каналу». За звільнення полонених моряків у Сомалі отримали нагороди українські розвідники.
Але схоже, що цей випадок нічого не навчив українську владу. Інакше як можна пояснити, що буквально через два місяці ситуація із полоненням українських моряків повторилася. 25 вересня сомалійські пірати взяли в полон українське вантажне судно Faina із 33-ма танками Т-72 на борту, гранатометами та боєприпасами, яке під прапором Белізу прямувало до кенійського порту Момбаса. Екіпаж судна складається з 17 українців, трьох росіян і одного громадянина Латвії. Спочатку пірати зажадали викуп у розмірі 35 мільйонів доларів за звільнення корабля та екіпажу. А потім, дізнавшись, що викрадене судно є українським, а не американським, а танки — не новими, вони знизили суму викупу до п’яти мільйонів доларів США. Також пірати усвідомили, що не зможуть вивантажити танки з борта судна, не причаливши до берега. На даний момент судно в оточенні трьох невеликих кораблів піратів перебуває приблизно за 350 кілометрів від берега Сомалі.
До речі, одним із перших до місця інциденту прибув есмінець ВМФ США. Американці пояснюють свою присутність тим, що обладнання, яке перебуває на борту Faina, не повинно бути спущено на землю. За цим і буде стежити американський корабель. Як виявилось, невдовзі в цей регіон прибуде російський сторожовий корабель «Неустрашимый», який вийшов з Балтійська 25 вересня.
На тлі американсько-російської активності в цьому регіоні не може не викликати здивування те, як Україна недбало поставилася до забезпечення супроводу такого вантажу. Адже 33 танки з боєприпасами — це не простий товар. Більше того, загальновідомо, що маршрут поставки вантажу проходить через морський район, у якому панують сомалійські пірати.
В українському МЗС запевняють, що справа перебуває на особливому контролі у Посольствах України в Кенії, Великої Британії та в МЗС України. Згідно з останньою інформацією, Міністерство оборони Кенії, використовуючи власні можливості та контакти, продовжує вживати заходів з метою врегулювання ситуації навколо судна. Очевидно, що українські розвідники теж займаються тим, як звільнити судно і заручників від піратів. Юридично вантаж судна Faina належить міністерству оборони Кенії, й Україна до цього не має ніякого відношення. Однак це не знімає відповідальності з української сторони. Хто захоче потім мати справу з продавцем, який не може забезпечити поставку озброєнь до покупця? З іншого боку, очевидно, треба думати про безпеку українських моряків, які займаються такими поставками, щоб потім не доводилось іншим здійснювати подвиг заради порятунку наших громадян.