Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Майбутнє літака Ту-334 вирішать президенти

9 лютого, 2001 - 00:00

На зустрічі президентів України та Росії Леоніда Кучми та Володимира Путіна 12 лютого в Дніпропетровську обговорюватиметься питання про виділення Росією $70 млн., необхідних для успішного завершення українськими авіавиробниками спільної програми створення дослідної партії ближньомагістрального літака Ту-334. Включення цього питання до порядку денного зустрічі ініційовано керівництвом Київського заводу «Авіант», повідомило УНІАН інформоване джерело.

Виходячи з ініціативою, керівництво «Авіанту» керувалося необхідністю скорочення термінів проведення льотних випробувань і своєчасного виходу літака на ринок. Машина розробляється за проектом російського АНТК імені А.М.Туполєва на базі Київського державного авіаційного заводу «Авіант» відповідно до міжурядової російсько-української угоди від 8 вересня 1993 р. Випробування літака Ту-334 були розпочаті ще у лютому 1999 року. Попередні результати демонстрації його льотних якостей виявилися високими. Ближньомагістральний пасажирський літак Ту-334 за проектом може перевозити 126 пасажирів на відстань до 3 тис. кілометрів. На думку авіаційних експертів, проект буде рентабельним за умови створення не менше 350 літаків. За даними представника заводу «Авіант» базова ціна літака не перевищить $18—20 млн.

Однак на сьогодні подальші роботи стримуються через недостатність фінансування. За умовами міжурядової угоди та договору між АНТК ім. А.М.Туполєва та київським заводом «Авіант» виготовлення дослідної партії та льотні сертифікаційні випробування літака Ту-334 фінансує російська сторона. Україна на сьогодні виконала всі свої зобов’язання з підготовки серійного виробництва літака та сертифікації нового авіадвигуна запорізькими моторобудівниками, на що було витрачено більше $38 млн. бюджетних і власних коштів підприємств України. Вирішення питання про виділення коштів російською стороною дозволило б російським і українським підприємствам приступити до серійного виробництва літака Ту-334 вже в 2002 році. В разі ж гальмування початку його серійного виробництва до періоду після 2003 р. проект може застаріти в принципі.

У випадку ж своєчасного початку серійного виробництва літака ймовірне укладення російсько- іранського контракту, де участь України в якості головного співучасника угоди (субконтрактера) оцінюється приблизно у $2 млн.

Денис СКЛЯРЕНКО, «День»
Газета: