Проект створення Індустріального парку в Миколаєві презентували журналістам та громадськості міста міський голова Миколаєва Володимир Чайка та представники проекту Агентства з міжнародного розвитку (USAID) «Локальні інвестиції та національна конкурентоспроможність» (ЛІНК). Миколаїв спільно з Херсоном виграв цей проект серед шести інших конкурсантів. Проект планується реалізувати на території ділянки під назвою «Промзона ІІ», розташованої на трасі Миколаїв—Кривий Ріг.
Так званий проект USAID ЛІНК, у рамках якого відбувається розробка Індустріального парку в Миколаєві, є спеціалізованим проектом у сфері економічного розвитку, що має на меті посилити конкурентоспроможність регіонів і територій через удосконалення регулювання підприємницької діяльності, збільшення стратегічних інвестицій із боку інноваційно-орієнтованих фірм, зміцнення галузевої кооперації, ефективний ринок землі та удосконалення національного законодавства на підтримку цих складників посилення конкурентоспроможності.
Анатолій Соловйов, головний радник із питань стратегічного планування та економічного розвитку проекту USAID ЛІНК, зазначає: «Назва, яку вже дали цій території — Дніпробузька Золота Дельта — безумовно, буде сприйнята потенційними інвесторами. Фактично цей проект — це стратегія активного представлення регіону для інвестицій». Щодо самих інвесторів, Радім Гілл, експерт проекту ЛІНК, уважає: «Ми не є інвесторами, і ми не приведемо з собою інвесторів, але ми створимо умови для того, щоб ви могли залучити інвесторів». За словами пана Гілла, «Миколаїв було обрано тому, що він є привабливим для інвесторів завдяки вдалому логістичному розташуванню та виходу до моря». Також перемозі сприяли такі аспекти, як зацікавленість місцевої влади в реалізації даного проекту і те, що Миколаїв є одним із небагатьох міст в Україні, де ще 2009 року було розроблено генеральний план розвитку та розбудови міста. «Ми хочемо принести диверсифікацію не тільки від кораблебудування, а й від інших галузей. У Миколаєві є все, що може цікавити інвестора, — критична маса робочої сили, велика кількість університетів та науково-технологічних інститутів», — підкреслив пан Гілл.
Загальна площа ділянки, передбаченої під Індустріальний парк, — 162,07 га (плюс резерв для майбутнього розвитку — 43,58 га). Місто забезпечує лише основну інфраструктуру. Розвиток матиме три фази. Спочатку місто контролюватиме все (повна власність). Коли буде забезпечене підключення ділянки до інфраструктури, місто зможе приваблювати інвесторів (або девелоперів) та продавати земельні ділянки. Наприкінці місто контролюватиме лише громадський простір (часткова власність).
За словами пана Соловйова, проект Індустріального парку пропонується використовувати для «розвитку морегосподарського комплексу, сільськогосподарської переробки, туризму, розвитку малого та середнього бізнесу, а також для залучення інвестицій».
Подібні проекти активно впроваджуються в країнах Євросоюзу. Так, Радім Гілл навів кілька прикладів таких Індустріальних парків у Чехії. Серед них — Індустріальна ділянка Здар над Сазавоу (18,4 га), Індустріальна ділянка Копрівніце (82,5 гa), а також один із найуспішніших Індустріальних парків у Чехії, що може стати фактично прототипом для створення Парку в Миколаєві, — Індустріальний парк у місті Брно (180 га). Як зазначає пан Гілл, за чеським досвідом, від моменту створення проекту до моменту 100%-го заповнення Парку інвесторами минає близько 10-11 років. Головною вимогою до кандидатів на розміщення бізнесу в Індустріальних парках Чехії, за словами Радіма Гілла, було наступне — «ніякої первинної промисловості та переробки, ніякої важкої та хімічної промисловості». На думку пана Соловйова, вже у першій фазі реалізації проекту територія може стати цікавою для автомобільних заправок та автосалонів, адже вони потребують певної кількості території та активності проїжджаючих, що в даному випадку забезпечує розташування парку на трасі Миколаїв-Кривий Ріг. Щодо наявності потенційних інвесторів, то міський голова Володимир Чайка підкреслив: «Наразі ми не маємо конкретних інвесторів, але завдяки презентації, яку нам представили, та розробленим документам ми можемо вже розпочинати робити пропозиції зацікавленим бізнесменам». Окрім того, пан Чайка також розповів про те, що є певна зацікавленість китайської сторони у співпраці з Миколаєвом, тож Індустріальний парк може стати одним із аспектів співпраці.
Поки ж проект буде подано на розгляд депутатів Миколаївської міської ради для прийняття подальших рішень щодо його впровадження.