Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

«Модний» погляд на інтеграцію України

20 березня, 2012 - 00:00

Ukrainian Fashion Week та газета «День» пропонують поговорити про українську моду з точки зору ширшого суспільно-політичного, а також міжнародного контексту — вперше в публічному просторі.

Ми вже розповідали читачам про проект EuroFashion (19—20 березня), який зібрав на українському подіумі 16 Послів моди — європейських дизайнерів. Проте організатори вирішили не обмежуватися виключно показами і використати можливість, щоб поговорити про українську моду в широкому міжнародному контексті, а також як про важливий чинник економічного, суспільного, культурного життя країни. Наскільки сьогодні українська мода впливає на імідж нашої країни за кордоном? Чи здатна українська мода принаймні частково нівелювати негативні інформаційні приводи, пов’язані з Україною? Які головні конкурентні переваги української моди на світовому ринку? Як може держава сьогодні підтримати моду, та як розвинена модна індустрія, в свою чергу, може підтримати суспільство та імідж держави? Фешн-досвід інших країн: як правильно вибудувати відносини між модною індустрією та державою? Усі ці питання обговорюватимуться 20 березня під час круглого столу «Мода та культурні проекти — невід’ємна складова формування міжнародного іміджу країни». У обговоренні візьмуть участь: президент Ukrainian Fashion Council, голова оргкомітету та співзасновник Ukrainian Fashion Week Ірина Данилевська, директор Фонду Бориса Колеснікова Марина Деденко, голова Громадської ради при Міністерстві закордонних справ України Олена ЄСКІНА, журналіст Юрій МАКАРОВ, партнер компанії CFC Consulting, ексклюзивний представник CNN в Україні Костянтин ГРІДІН, голова Чеського центру в Києві Дагмар Остржанська. Посли моди — учасники проекту EuroFashion, дизайнери Вікторія Андреянова (Росія), Марія Гамбіна (Португалія), Джоанна Пшетакевич (Польща), Ірина Каравай (Україна), Федір Возіанов (Україна).

Звіт про роботу круглого столу читайте в найближчих номерах «Дня».

Maria GAMBINA, відома португальська дизайнерка зі значним 20-річним досвідом. Її торгова марка була заснована 1993 року. Специфіка бренду — вулична мода. А участь у проекті EuroFashion для Марії — це «можливість не лише представити свою країну, а й показати колекції бренду широкій аудиторії».

Ірландію на EuroFashion представить дизайнер Joanne HYNES, креативний директор однойменного Дому моди. Джоан — магістр лондонського Central Saint Martins College. Дім моди розпочав свою роботу 2004 року. «Для мене велика честь бути Послом Моди на EuroFashion, — каже Джоан. — Це не лише прекрасний досвід, а й можливість відвідати одне з найстаріших та найпрекрасніших міст у Східній Європі».

Модним Послом від Польщі став бренд La Mania, креативним директором якого є Джоанна Пшетакевич. Свої колекції марка створює під патронатом дизайнера Карла Лаѓерфельда. La Mania було створено у вересні 2010 року, має чималі амбіції: стати першим польським брендом pret-a-porter, який буде належним чином представлено на світовому ринку моди.

Молода голландська дизайнерка Elise KIM народилася у В’єтнамі. Отримала ґрунтовну освіту в міланському Instituto Marangoni та лондонському Central Saint Martins, закінчила Amsterdam Fashion Institute. Власну марку заснувала в Амстердамі 2010 року. «Для мене велика честь бути обраним Послом Моди від Нідерландів на міжнародному проекті EuroFashion», — каже дизайнерка.

Anne Sofie MADSEN здобула освіту в престижному навчальному закладі — Royal Academy of Arts: School of Design. Кар’єра дизайнерки розпочалася зі стажування у Домі моди Christian Dior. Тоді її вчителем був Джон Ѓальяно. Пізніше Енн Софі Медсен перейняла досвід у геніального Александра МакКвіна — у його Домі моди вона працювала молодшим дизайнером. Дебютувала на London Fashion Week. Її марка була заснована 2011 року. Для своїх колекцій дизайнер шукає натхнення, вивчаючи старовинні національні костюми. Участь у EuroFashion для неї, за її власними словами, — це чудова можливість освоювати нові ринки та відкривати перспективні можливості, крок у розвитку нашого бренду на міжнародному рівні

Вікторія АНДРЕЯНОВА є одним із найвідоміших дизайнерів Росії, а народилася у Харкові. Здобула освіту в спеціалізованих російських вишах. Вона є засновником власного Дому моди, який уже понад 20 років успішно працює на російському ринку. Власний бренд заснувала 1992 року. «Участь у EuroFashion для мене — це щось більше, ніж показ, — запевняє Вікторія. — Я народилася в Харкові і хоча з раннього дитинства «проросла» в Москві, українська частина мене зігріває душу».

Фото надані Українським Тижнем Моди
Газета: