Лiв Улльман, голова журі Каннського кінофестивалю, iз самого початку обіцяла судити серцем і свою обіцянку стримала. «Золоту пальмову гілку» одержав Нанні Моретті. Це перший італієць за останні 23 роки, який був удостоєний вищою нагородою кінофоруму. Тому з недільної ночі ним 24 години за добу пишається італійське телебачення (що дало частину грошей на його фільм), міністр культури виступив зі спеціальним зверненням до нації, а всі італійці як один поводяться, немов після хорошого футболу.
Проте судді лише прямували за італійським народом. Ще до початку Канн фільм «Кімната сина» так сподобався глядачам країни, що прибуток місцевих кінотеатрів збільшився на 20% після виходу цієї драми на екрани. Критики також були зворушені. Навіть ультраконсервативна ватиканська газета «Osservatore Romano» підтримала фільм задовго до перемоги, повідомивши, що в нього «дуже ніжний погляд на життя» (в мелодрамі-переможниці йдеться про те, які труднощі переживає сім’я після смерті дитини).
Добрий урожай зібрав австрійський фільм «Піаністка» Міхаеля Ханеке. По-перше, приз журі; по-друге, кращі жіноча (Ізабель Юппер) і чоловіча (Бенуа Мажімель) ролі. Французи також святкують щосили: обидва актори — уродженці цієї країни, а сам фільм знято її мовою. Такий палкий захват викликала історія, що її каннські журналісти навіть соромляться переказувати, зазначаючи лише, що там ідеться про вуайєризм і садомазохізм, стверджує Газета.ru.
Американці, які привезли в Канн п’ять фільмів, одержали нагороду в номінації «кращому режисеру»: одну — Девід Лінч за «Дорогу на Мулголланд», іншу — Джоель (ну й, звісно, його брат Етан) Коен за «Людину, якої там не було». Нагорода за кращий сценарій дісталася боснійському фільму про війну «Нічия земля» та її режисерові і автору сценарію Данісу Тановичу.
«Телець» Олександра Сокурова, з яким пов’язували свої надії росіяни, не одержав нічого, навіть виконавець ролі Леніна Микола Мозговий, хоч фестивальна критика саме йому пророкувала приз за кращу чоловічу роль. Щоправда, на фестивалі «Синефондасьон», який проводиться в рамках великого Каннського, росіяни здобули перше місце. Тут змагаються короткі фільми, що репрезентуються кіношколами. Головний приз — короткометражка «Портрет» Сергія Лучишина (ВДІК).