Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

На ЛуАЗі розпочато випуск російських легковикiв

8 червня, 2000 - 00:00

Нарешті вирішилася доля Луцького автомобільного заводу, контрольний пакет якого кілька місяців отримав концерн «Укрпромінвест». ЛуАЗ отримав необхідних для його життєдіяльності партнерів — спочатку Ульяновський, а віднедавна і Волзький автомобільний заводи. На ЛуАЗі розпочалося крупновузлове складання російських легковиків. УАЗи ж виготовляються чотирьох модифікацій, до кінця року їх має бути складено 1100. Водночас із конвейєра щодоби сходить 20 новеньких ВАЗів-21-93. А завод готовий випускати їх 2500 штук у рік, а в найближчій перспективі — до 4 тисяч штук.

Об’єми, як бачимо, невеликі, та головне, що запрацювали всі цехи. При цьому відновився і випуск «Волинянки», завдяки чому отримали замовлення й інші великі підприємства Волині — «Електротермометрія», «Полімер», «Ковельсільмаш». Коробки зміни швидкостей та редуктори заднього мосту до ЛуАЗу виготовляються на Львівському гідномеханічному заводі, двигуни — у Мелітополі.

Росіяни активно освоюють український ринок. Щороку в нас продається понад 50 тисяч автомобілів із Тольятті і до п’яти тисяч — з Ульянівська. Чому б «Волинянці» на набратись хоробрості та не рушити на російські простори? Як запевняє генеральний директор ЛуАЗу Володимир Гунчик, там вони продаються за ціною вазівської «п’ятірки». Вигідно. Тим більше вигідне співробітництво з російськими автомобілями. Воно вже дало змогу підвищити на ЛуАЗі рівень виробництва.

І все ж доля Луцького автомобільного, незважаючи на кількамісячне пожвавлення виробництва, остаточно вирішилося тільки цими днями. 23 травня до Луцька прибула повноважна делегація із «АвтоВАЗу». Тристоронній протокол зустрічі, підписаний тут, чітко визначив обов’язки кожного із учасників відродження ЛуАЗу. Інвестиції за «Укрпромінвестом». Протягом 2001—2005 років він повинен фінансово забезпечити повну реновацію виробничих потужностей.

Олег ПОТУРАЙ, «День»
Газета: