Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Національна символіка України зосереджена в чіпких приватних руках

23 серпня, 1997 - 00:00

У переддень 6-ї річниці Незалежності торгівля відповідною символікою відбувається лише в двох місцях столиці - на майдані Незалежності, що відповідає його статусові, і на Андріївському узвозі - центрі Подолу, без якого важко уявити Київ. Державна торгівля ставиться індиферентно до символіки рідної країни, але незрозуміло, з якої причини. Магазин "Українські сувеніри", який розташований біля станції метро "Площа Льва Толстого", торгує, як і п'ять, і десять років тому українською буколікою, писанками, булавами та глиняними горщиками. Жодної жовто-блакитної кольорової гами, жодного герба, жодного тризуба. Зате є запальнички "Zippo" та імпортні годинники, котрі не мають жодного стосунку до "українських сувенірів".

Непрестижно? Невигідно? Не має попиту? В Америці під торгівлю всього, що пов'язане з національними символами, віддано величезні магазини. У нас - величезний майдан. Декоративні прапорці - від 2 до 5 гривень, значки із тризубами та вибитими пам'ятними датами до річниці проголошення Україною суверенітету - від 3 до 30 гривень, футболки з кольорами національного прапора - від 9 до 18 гривень - залишаються прерогативою приватників, які тримають торгівлю в чіпких руках і пропонують товар тим, хто в ньому зацікавлений. Зацікавлення виявляють переважно іноземці, які сповнені рішучості повезти на батьківщину сувенір із далекої екзотичної країни. Наші співгромадяни любов до Батьківщини носять у душі, приховуючи її під футболками "US ARMY"...

Сергій ЯРМОЛЮК, "День"
Газета: