Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Наука та освіта домовились

14 червня, 2002 - 00:00

Міністерство освіти і науки та Національна академія наук України на спільному засіданні обговорили подальші шляхи інтеграції освіти і науки. Було укладено договір про співробітництво на найближчі п’ять років, яким передбачено сорок конкретних широкомасштабних заходів у галузі наукових розробок і досліджень. Йдеться про удосконалення підготовки спеціалістів і наукових кадрів високої кваліфікації, поєднання навчального і наукового процесів, кооперації зусиль вчених і освітян для розв’язання проблем розвитку регіонів та інше. Прокоментувати цю подію кореспондент «Дня» попросила міністра освіти і науки України Василя КРЕМЕНЯ.

— Науково-технічною діяльністю сьогодні в нашій країні займаються майже 193 тисячi працівників в півтора тисячах наукових організаціях . Протягом останнього десятиріччя загальна чисельність працівників наукових організацій країни скоротилась більше ніж вдвічі. Найбільш суттєве скорочення відбувалося в галузевому та освітянському секторах науки — у 2,5 раза, найменше в академічному — 1, 6. Загалом у різних галузях економіки працює сьогодні майже 70 тисяч докторів і кандидатів наук, 70% яких беруть безпосередню участь у науково-технічній діяльності. Вважаю, що підписання цієї угоди повинно позитивно вплинути на більш активну участь вчених Національної академії наук в реформуванні освітянської діяльності. Ми збираємось об’єднати в більшій мірі зусилля в підготовці фахівців вищої школи, особливо аспірантів, докторантів, магістрів. Те розшматування науки та освіти, яке відбувалося в нас декілька десятків років, носило в значній мірі штучний характер. Одні вели дослідження, але не мали можливості олюднити свої досягнення перед студентами, а інші так були завантажені у вищій школі, що не мали часом можливості займатись науково-дослідною роботою. Ми повинні поступово, еволюційно сприяти тому, щоб об’єднувати зусилля вчених і освітян, не залежно від того, в якій структурі вони працюють. Я думаю, що будь- яка наука буде мати майбутнє лише тоді, коли, як казав один відомий класик, окрім лісу, буде ще й підлісок. Будь-яка наукова школа тільки тоді зможе зберігати свій потенціал і розвиватись, коли буде займатись і певною освітньою діяльністю — готувати магістрів, бакалаврів... Об’єднання ж буде спонукати до більших досягнень в науковій та освітянській діяльностях. Через розвиток науки, як сфери, що продукує нові знання і розвиток освіти як сфери, що олюднює ці нові знання, через взаємодію цих галузей ми зможемо забезпечити майбутнє нашої держави.

Людмила РЯБОКОНЬ, «День»
Газета: