Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Рекламна залежність телеканалів

6 вересня, 2002 - 00:00

Більшість положень Закону України «Про рекламу» не виконуються, вважає голова комітету Верховної Ради з питань свободи слова і інформації Микола Томенко. Учора в ході громадських слухань з обговорення нової редакції Закону «Про рекламу» він зазначив, що із 29 статей чинного на сьогодні закону виконують тільки п’ять, інші 24 або не виконують прямо, або знайшли форми, як їх обійти. Це, зі слів депутата, стосується, насамперед, заборони на рекламу алкоголю і тютюну на телебаченні, повідомляє Інтерфакс-Україна. Однією з проблем Закону «Про рекламу» є те, що необхідно враховувати, з одного боку, інтереси глядачів, які не хочуть дивитися рекламу, з другого, — засобів масової інформації, які мають заробляти гроші, сказав М. Томенко.

«Новий закон повинен бути не гіршим, ніж у сусідів, зокрема, у Росії, оскільки в іншому випадку російські телеканали матимуть перевагу на українському ринку», — підкреслив генеральний директор телеканалу ICTV Олександр Богуцький. Зокрема, в Україні потрібно ввести норму про дозвіл на переривання рекламою фільмів і авторських передач. О. Богуцький також вважає «цілковитою нісенітницею» заборону на рекламу торгових марок на телебаченні. При цьому він нагадав, що Національна рада з питань телебачення і радіомовлення дозволила демонстрацію на телебаченні після 22.00 фільмів категорії ХХХ. Член правління телекомпанії СТБ Тарас Брикайло вважає, що рекламу тютюну і алкоголю на телебаченні потрібно дозволити, але в обмеженому обсязі та в певний час. При цьому організації, які це рекламують, повинні виділяти кошти на соціальну рекламу про шкоду тютюну і алкоголю.

Закон «Про рекламу» було прийнято в новій редакції Верховною Радою в листопаді 2001 року, в ньому введено норму повної заборони на рекламу алкоголю і тютюну. Президент України Леонід Кучма скористався правом вето стосовно закону, запропонувавши депутатам, щоб норма про заборону реклами на тютюн і алкоголь набула чинності з 1 січня 2003 року. Профільний комітет повністю врахував пропозиції глави держави Л. Кучми, однак під час розгляду у сесійній залі документ не набрав необхідної кількості голосів, повiдомляє Юлія КАЦУН .

Газета: