Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

ЩОДЕННИК

28 квітня, 2005 - 00:00

28 квітня

Що означає бренд «Україна»? Чи пов’язаний він із певним місцем чи часом? Або з якоюсь певною атрибутикою — шароварами, вишиванками, піснями і подібним? Звичайно, пов’язаний. Але ще більше він пов’язаний із високою духовністю.

А буде вона — буде й усе інше. Ні — і все сказане вище не має ніякого сенсу. Високій духовності ж завжди є місце й час. Наші Тарас Шевченко і Анна Ахматова (Горенко) велику частину життя прожили в Росії. Але чи стало від цього в них менше справжнього українського духу, активного й вільного? Та ні! Та в одному, наприклад, рядку російської Анни Ахматової: «И снова осень валит Тамерланом», більше українськості, аніж у цілих томах із зовнішньою українською атрибутикою.

І тільки ж так: про Росію з вдячністю, а про своє гідне й рідне завжди і скрізь — з любов’ю!

Сергій ГЛУЩЕНКО, Запоріжжя
Газета: