Уостанній день жовтня, у палаці «Україна», завершився ХХ1Х міжнародний кінофестиваль «Молодість». Нинішній київський кінофорум став багато в чому першим — не лише за рівнем показності, але й, найголовніше, за зацікавленістю публіки: за дев'ять днів фестивальні покази відвідало більше за 100000 глядачів — за визнанням директора «Молодості», Андрія Халпахчі, це абсолютний рекорд за всі три десятки років. Подібний ажіотаж був викликаний як кількістю (понад 80 стрічок у чотирьох конкурсних номінаціях, понад 120 — поза конкурсом), так і якістю показаних фільмів. Конкуренція, особливо в документалістиці, в короткому і повному метражах була дуже гострою, і багато які з заявлених там картин молодих режисерів-дебютантів ні в чому не поступалися творам метров у різних ретроспективах і панорамах. А Гран-прі «Скіфський олень», плюс премію в 10000 доларів, отримав російський документальний фільм «Хлібний день», що оповідає про життя в покиненому робітничому селищі під Петербургом. Кращим серед студентських фільмів став австралійський «Акваріум». Приз у короткому метражі — субтитрування фірмою «Лазер відео титр» на суму 2500 доларів — розділили дотепні «Десерти» (Шотландія) й напружено- психологічні «Збиті вершки» (США). Серед документальних фільмів першість дісталася бельгійсько-монгольській стрічці «Державі собак». Глядачі, як завжди, виявили свої переваги, й проголосували за німецький фільм «Тувалу», відповідно увінчаний призом глядацьких уподобань. У повному метражі беззастережну перемогу — підкріплену призом ФІПРЕСИ й нагородою Юнацького журі — отримав вже широко відомий у Європі «Чортів Омоль» (Швеція-Данія). Усього ж різного роду нагородами було відзначено понад двадцять фільмів. Але, як підкреслив на підсумковій прес-конференції глава Міжнародного журі, знаменитий нідерландський режисер Йос Стеллінг, головний приз треба присудити українській публіці — на диво відкритій, щедрій і сприйнятливій до кіномистецтва.