Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Сутичка Гора та Горбачова за «зелений» домен

14 серпня, 2009 - 00:00

Колишній віце-президент США Ел Гор зчепився з російським екс-президентом Михайлом Горбачовим в боротьбі за контроль над новим «зеленим» інтернет-доменом, вартість якого може скласти мільярди. Право управління доменом .eco, який є екологічним еквівалентом доменів .co.uk або .com, конкуренти зможуть отримати наступного року, коли організація з привласнення імен і адрес в інтернеті Icann, яка здійснює контроль над структурою всесвітньої павутини, розширить доступ до цього домену. В зв’язку з наближенням терміну оголошення переможця в боротьбі за заповітний домен (а це право володіння буде коштувати сто з лишнім тисяч доларів) сутичка між двома колишніми державними діячами загострилася.

Гор підтримав компанію під назвою Dot Eco LLC, а Горбачов непрямо пов’язаний з альянсом Big Room. Це канадська компанія, якій екс-президент допомагає через засновану ним добродійну організацію Міжнародний Зелений хрест, що базується в Швейцарії і підтримує етичні і соціальні цілі.

У спробі продемонструвати своє високоморальне обличчя Big Room обіцяє, що якщо переможе в цьому змаганні, то чверть прибутків від продажу доменних імен буде віддавати на природоохоронні й соціальні цілі.

Big Room також обіцяє привласнювати доменні імена тільки тим компаніям і організаціям, які доведуть свою відданість «зеленій справі». Таким чином, вона збирається перетворити домен .eco в найвищий екологічний кіберстандарт.

Співзасновник Big Room Тревор Боуден каже з цього приводу наступне: «Доменні імена мають унікальну можливість вести боротьбу за нашу планету, тому що вони глобальні, доступні з будь-якого веб-браузера в будь-який час, в будь-якому місці, й уже використовуються мільйонами людей, .eco покладе початок цілої серії доменів, і компаніям, що борються за екологію, організаціям і людям буде легше знаходити одні одних і пропагувати свою роботу в режимі онлайн».

Боуден відмовився назвати ту суму, яку платитимуть компанії за використання доменного імені .eco, якщо Big Room досягне успіху, але сказав, що ціна буде «конкурентоспроможною на тлі інших імен в Інтернеті, які вже діють на ринку».

Гонка за .eco — це частина більш масштабної боротьби за нові веб-адреси, яка почалася, коли Icann провів лібералізацію в сфері привласнення доменних імен вищого рівня, таких як .com або. uk.

Ця інтернет-організація оголосила торік, що за новими правилами люди зможуть подавати заявки на отримання будь-якого імені вищого рівня в кінці веб-адреси. Раніше тут існували обмеження. Буде дозволено користуватися не тільки латинськими, але й іншими шрифтами — китайським, японським, арабським і кирилицею. Власник домену дістане право продавати веб-адреси, які задовольняють таким критеріям.

Минулого місяця «Альянс на захист клімату» Ела Гора опублікував «зелений документ», в якому викладаються його права на володіння новим доменом. У документі говориться, що альянс «перетворить .eco в суворе, орієнтоване на користувача, добре організоване комерційне підприємство, щоб наші прибутки йшли на підтримку навколишнього середовища».

Адам Тейлор з фірми Adlex, яка спеціалізується на питаннях, пов’язаних з Інтернетом, говорить: «Враховуючи те, що в гру включилися два таких великих гравця, я вважаю, що до цього проявлятиметься значна цікавість». На його думку, незважаючи на можливі фінансові вигоди, витрати на ведення бізнесу в інтернеті значні, оскільки великі витрати на надання необхідних баз даних, серверів і маршрутизаторів. Компанія Verisign, яка володіє і керує доменом .com, за певними оцінками витратила понад 100 млн. доларів на розробку інфраструктури свого домену.

Елізабет ДЖАДЖ, The Times, Велика Британія, 11 серпня 2009, переклад ІноСмі.Ru
Газета: