Однією із найактуальніших київських тем сьогодні залишаються автомобільні затори. Машини в столиці стоять скрізь — на тротуарах, під офісами, під’їздами будинків, біля метро і особливо вони заполонили центр міста — вулицю Хрещатик та майдан Незалежності. Останнім часом перехожим, трапляється, і не протиснутися через «засилля» автомобілів на тротуарах. А ще дивись, чи якийсь «джип» чи «лексус» (що цікаво, на стихійній парковці в центрі столиці ніколи не побачиш скромних вітчизняних «жигуликів» або «Волги») чого доброго ще й наїде на пішохода, який не озирається по сторонах і наївно думає, що перебуває на своїй території. Не ризикують прибирати шикарні іномарки в центрі Києва й евакуатори: таким чином можна евакуаторщику і роботи позбутися...
Днями неподалік Південного вокзалу столиці виникла надзвичайна подія — стріла евакуатора впала на дві іномарки. Хто відповідатиме за пошкоджені машини, поки що невідомо. Як повідомили «Дню» в комунальному підприємстві «Київтранспарксервіс», спочатку проведуть розслідування цього випадку, а потім говоритимуть про компенсацію збитків потерпілим. В свою чергу у відділі профілактики УДАІ Києва пояснили, що згадана пригода до дорожньо-транспортних не відноситься, тому «даішники» тут не причому.
— Офіційних стоянок в місті катастрофічно не вистачає. В Києві всього 9 тис. парковочних місць, а потрібно 200 тис., — каже головний транспортник столичної адміністрації Іван Салій.
Розв’язати проблему заторів та парковок Київська міськдержадміністрація намагалася підвищенням плати за паркування в центрі — від 10 до 30 гривень за годину і три гривні — в «спальних» районах. А ще, за пропозицією заступниці голови міськдержадміністрації Ірени Кільчицької, мерія збиралася ввести навіть платний в’їзд до центру столиці. Однак столичні чиновники ніяк не могли вирішити кого пускати в центр безплатно і кого — тільки за гроші і, що робити із автомобілями, які зберуться навколо «центру», і взагалі, де той «центр» починається і де закінчується. Тому ідея платного в’їзду до «серця» столиці поки що залишається нездійсненним та не зовсім вдалим проектом. Натомість, Київрада на останньому засіданні затвердила інвестиційну програму впровадження інноваційних технологій на паркуваннях в 2007—2011 роках.
За інформацією Івана Салія, нині паркування в столиці є цілиною, в разі підкорення якої, від автомобільних стоянок значно збільшаться доходи до міської скарбниці. Але для цього потрібно готівкову плату за паркування перетворити у безготівкову.
Відповідно до прийнятої програми столична влада збирається встановити майже 60 паркоматів, у які, щоб розрахуватися за послугу, потрібно буде опустити гроші й натомість отримати квитанцію. Також Київрада вирішила в 2007—2008 роках на 210 паркуваннях встановити 300 відеокамер. Окрім цього, проект передбачає встановлення 22 автоматичних паркувань, які будуть обладнані в’їзними терміналами, що видадуть жетон із зафіксованим на ньому часом в’їзду, а також шлагбаумами, які автоматично підніматимуться та опускатимуться. На виїзді з стоянки водій повинен буде оплатити вартість паркування на розрахунковому терміналі, лише після цього шлагбаум автоматично підніметься та випустить машину. Такі паркування збираються розмістити на деяких центральних вулицях та біля станції метро «Позняки». Ще однією інновацією буде впровадження плати за паркування за допомогою мобільного телефону. Це відбуватиметься таким чином: водій відправляє безкоштовне SMS на короткий номер оператора з номерами своєї машини і паркувальної зони чи місця, з цього моменту з рахунку його телефону зніматимуться кошти доки послуга не буде припинена шляхом відправлення порожнього SMS на той же короткий номер оператора. Загалом Київрада оцінює впровадження таких інноваційних технологій у паркування в 129,4 мільйона гривень.
— В той час в Києві використовуються далеко не всі резерви боротьби із заторами, — вважає член транспортної комісії Київради Сергій Батрук. — Наприклад, ефективним засобом є односторонній рух у центрі міста (цей прийом використовують всі європейські столиці), заборона створення «зелених коридорів» для проїзду високопоставлених чиновників (коли заради 5-хвилинного проїзду VIP-осіб транспорт блокується, як мінімум, на годину). І, звичайно, слід створювати нові зручні транспортні розв’язки...