Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

У Миколаєві ліквідують наслідки затоплення сухогрузу «Василь Шукшин»

10 серпня, 2012 - 00:00

6 серпня, близько 10-ї ранку, в акваторії річки Інгул, поблизу території Миколаївського суднобудівного заводу ім. 61 комунара, затонув суховантаж «Василь Шукшин». Cудно було перенаправлено на завод для повної утилізації ще у квітні. Після того, як судно потонуло, на поверхні води утворилася плівка із залишків нафтопродуктів розміром 500 квадратних метрів. Роботи з повної ліквідації катастрофи ще тривають.

Як зазначає Олександр ГЕРАСИМЕНЯ, начальник Управління з питань надзвичайних ситуації Миколаївської міської ради, забруднення виникло в районі 15 метрів уздовж лівого узбережжя й сягнуло пішохідного мосту. Територія ДП «Миколаївський суднобудівний завод імені 61 комунара» межує із найбільш людними районами Миколаєва. Зокрема, набережна річки Інгул, міський пляж «Стрілка», бульвар Адмірала Макарова й пішохідний міст — у межах зазначеної акваторії.

Для запобігання розповсюдженню забруднення акваторії річки Інгул вирішено питання щодо залучення бонових загороджень. За три дні робіт із ліквідації аварії було використано майже дві тонни сорбенту-біодеструктору «Еконадін». «Наші співробітники розсипають «Еконадін», який взаємодіє й розщепляє нафтопродукти на безпечні компоненти. Крім того, установлюємо додаткові бонові загородження уздовж понтонного мосту. І нафтозбірником збираємо залишки мазуту», — говорить Олександр Герасименя.

Наразі залишилися невеликі плями поблизу заводу, удень працює нафтосміттєзбірник. За попередньою оцінкою, на повну ліквідацію плівки нафтопродуктів може піти ще приблизно п’ять-шість днів, якщо температурні та погодні умови сприятимуть цьому. «Важко сказати, скільки днів це ще триватиме, тому що мазут, який набився під причали, прилип на причальні стіни й на судна, продовжуватиме змиватися водою й розповсюджуватися. Тому всі заходи, які наразі здійснюємо, триватимуть, поки забруднення не буде усунено, — наголошує Олександр Герасименя. — Небезпеки для риби в принципі немає, адже плівка — переважно на поверхні і плями не покривають річку повністю, тому риба від цього не постраждає. Можуть загинути лише жаби чи змії, які потраплять в цю пляму».

Жителі Миколаєва стурбовані ситуацією, яка склалася, і сподіваються, що скоро цю проблему буде вирішено. «У місті не так багато місць для прогулянок із дітьми. Ми полюбляємо прогулянки парком уздовж набережної. Завжди чисто й охайно. Після того, як дізналися про судно, гуляємо тільки раз на день», — говорить Ірина, мати піврічного немовляти.

А сам суховантаж «Василь Шукшин» досі перебуває на дні ріки — на глибині близько восьми метрів. За попередньою інформацією, причиною затоплення судна «Василь Шукшин» стало порушення правил утилізації. Наразі, як повідомили в ТУ МНС України в Миколаївській області, причини аварії встановлюють правоохоронні органи.6 серпня, близько 10-ї ранку, в акваторії річки Інгул, поблизу території Миколаївського суднобудівного заводу ім. 61 комунара, затонув суховантаж «Василь Шукшин». Cудно було перенаправлено на завод для повної утилізації ще у квітні. Після того, як судно потонуло, на поверхні води утворилася плівка із залишків нафтопродуктів розміром 500 квадратних метрів. Роботи з повної ліквідації катастрофи ще тривають.

Як зазначає Олександр ГЕРАСИМЕНЯ, начальник Управління з питань надзвичайних ситуації Миколаївської міської ради, забруднення виникло в районі 15 метрів уздовж лівого узбережжя й сягнуло пішохідного мосту. Територія ДП «Миколаївський суднобудівний завод імені 61 комунара» межує із найбільш людними районами Миколаєва. Зокрема, набережна річки Інгул, міський пляж «Стрілка», бульвар Адмірала Макарова й пішохідний міст — у межах зазначеної акваторії.

Для запобігання розповсюдженню забруднення акваторії річки Інгул вирішено питання щодо залучення бонових загороджень. За три дні робіт із ліквідації аварії було використано майже дві тонни сорбенту-біодеструктору «Еконадін». «Наші співробітники розсипають «Еконадін», який взаємодіє й розщепляє нафтопродукти на безпечні компоненти. Крім того, установлюємо додаткові бонові загородження уздовж понтонного мосту. І нафтозбірником збираємо залишки мазуту», — говорить Олександр Герасименя.

Наразі залишилися невеликі плями поблизу заводу, удень працює нафтосміттєзбірник. За попередньою оцінкою, на повну ліквідацію плівки нафтопродуктів може піти ще приблизно п’ять-шість днів, якщо температурні та погодні умови сприятимуть цьому. «Важко сказати, скільки днів це ще триватиме, тому що мазут, який набився під причали, прилип на причальні стіни й на судна, продовжуватиме змиватися водою й розповсюджуватися. Тому всі заходи, які наразі здійснюємо, триватимуть, поки забруднення не буде усунено, — наголошує Олександр Герасименя. — Небезпеки для риби в принципі немає, адже плівка — переважно на поверхні і плями не покривають річку повністю, тому риба від цього не постраждає. Можуть загинути лише жаби чи змії, які потраплять в цю пляму».

Жителі Миколаєва стурбовані ситуацією, яка склалася, і сподіваються, що скоро цю проблему буде вирішено. «У місті не так багато місць для прогулянок із дітьми. Ми полюбляємо прогулянки парком уздовж набережної. Завжди чисто й охайно. Після того, як дізналися про судно, гуляємо тільки раз на день», — говорить Ірина, мати піврічного немовляти.

А сам суховантаж «Василь Шукшин» досі перебуває на дні ріки — на глибині близько восьми метрів. За попередньою інформацією, причиною затоплення судна «Василь Шукшин» стало порушення правил утилізації. Наразі, як повідомили в ТУ МНС України в Миколаївській області, причини аварії встановлюють правоохоронні органи.

Христина СИНИЧКІВ, корпункт «Дня» в Миколаєві
Газета: