Учора в Києві у рамках міжнародного проекту «Розвиток освітньої політики на місцевому рівні» відбулося обговорення проблем і перспектив середньої освіти України. Йшлося про те, що у нас реформування освіти в основному здійснюється згори, але коли документи і постанови Міністерства освіти доходять до регіонального рівня, то з ними вже відбувається певна трансформація. Говорилося про те, що в сучасних умовах нинішні місцеві органи влади, що керують освітою, мали б шукати нову роль і опановувати нові функції — вчитися стратегічного планування, нових підходiв у моніторингу навчальних закладів. Адже в усьому цивілізованому світі функції директора школи і функції місцевого органу влади у галузі освіти образно можна порівняти з функціями тих, хто знаходиться на передовiй, і тих, хто є тиловою службою, що забезпечує хороші умови для роботи на цій передовій. За словами директора Кіровоградської гімназії №5 Володимира Громового, у нас, як правило, все відбувається навпаки, коли, роблячи кожний наступний крок у своєму навчальному закладі, школам треба ще встигати надсилати до органів влади різні звіти. Учасники семінару також зазначали, що питання недостатнього фінансування освіти сьогодні заступили головне — питання про функції освіти у нашому суспільстві. «А таких функцій чотири, — сказав «Дню» заступник директора Міжнародного центру перспективних досліджень, доктор культурології Володимир Нікітін. — Як заробляти на життя, як жити в згоді з іншими людьми і безпосередньо з самим собою, а також — для чого, власне, жити у цьому світі. Я вважаю, що реформування освіти треба розпочинати, передусім, з відповіді саме на ці запитання», повiдомляє Людмила РЯБОКОНЬ , «День».