Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Україна, Болгарія та Румунія виставили рахунок ЄС

24 вересня, 1999 - 00:00

Три міністри заявляють, що їхні держави можуть надати допомогу
— як у плані фахівців, так і технічних засобів — для відновлення дунайського
судноплавства, зокрема розчистки фарватеру, відбудови зруйнованих у результаті
натовських авіаударів мостів у Югославії.

На київській зустрічі міністрів, як і на попередній, яка
відбулася в Софії, називали конкретні суми втрат: Україна, наприклад, вважає,
що вона внаслідок акції НАТО проти Югославії втратила понад $58 млн. Збитків
зазнали Дунайське пароплавство, АТ «Укррічфлот», Ізмаїльський, Ренійський,
Кілійський, Усть-Дунайський порти, Ізмаїльський судноремонтний завод. Блоковано
96 одиниць флоту Дунайського пароплавства у верхів'ях Дунаю та майже 700
одиниць — у нижній частині. Не виконується контракт на постачання сировини
до югославського металургійного комбінату.

Втрати Болгарії оцінюються в $100 млн., Румунії — в $90
млн.

До речі, цифри, наведені українським міністром Іваном Данькевичем,
мали б, очевидно, переконати його румунського візаві Траяна Базеску, що
югослави не дозволяють користуватися своїм резервним каналом взагалі нікому,
а не лише Румунії.

Звичайно, було б логічним, якби три країни звернулися зі
спільною вимогою до ООН та НАТО. Адже, схоже, із припиненням військової
акції НАТО проти Югославії всі пов'язані з нею питання просто забулися.
Софія та Бухарест, очевидно, запам'ятають, що хтось обов'язково втрачає
більше, ніж розробник подібних акцій. І можливо, в результаті всі разом
нарешті доб'ються врахування думок усіх зацікавлених сторін при плануванні
екстраординарних заходів.

Віктор ЗАМ'ЯТІН, «День»  Міністри транспорту України, Болгарії та Румунії підписали в Києві спільне звернення до Європейського Союзу з проханням надати фінансову підтримку відновленню дунайського судноплавства ще до кінця нинішнього року. Ва
Газета: