Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Українські транспортники знають, де знайти 2 мільярди доларів

26 листопада, 1998 - 00:00

І ці втрати викликані не стихійним лихом, а діями виконавчої й почасти законодавчої влади, котра прийняла низку законодавчих і підзаконних актів, зокрема закон про стягування з транзиту 20% ПДВ. Про це заявив журналістам на презентації об’єднання «Український транспортний союз» (УТС) народний депутат України Євген Марчук, обраний президентом на громадських засадах.

В об’єднання ввійшло 16 найбільших українських транспортних підприємств, серед яких «Укррічфлот», Держадміністрація залізничного транспорту України, корпорація «Укравтодор», Асоціація судновласників, СП «ЗАТ ТрансРейл-Україна», Асоціація річкових портів України, Асоціація міжнародних автоперевізників, Авіатекбанк й інші.

Усіх їх, за словами Є.Марчука, об’єднало не бажання займатися політикою, а необхідність спільними зусиллями відстоювати інтереси транспортників у парламенті й Кабінеті Міністрів, «розв’язувати найгостріші проблеми виходу з кризи галузі, а відтак і економіки країни загалом». УТС не має своєї чітко вираженої структури й існує на засадах асоціації, повідомив він.

Як приклад розв'язання проблеми депутат навів сусідню Росію, яка, за його словами, фактично відкрила свої кордони для транзитних вантажів. Це дозволило їй не лише завантажити потужності, які простоювали, а й створити робочі місця.

А стосовно України, вважають в об'єднанні, то лише намір нашої країни запровадити з 1 січня 20% ПДВ на транзит перевiв транзитні потоки на території Болгарії, Румунії, Росії, Грузії, Туреччини, Білорусі тощо. Україна втратила мільярди доларів. А коли відповідна стаття ПДВ, як планується, набере чинності, ці втрати зростуть.

Говорячи про ситуацію в транспортній галузі, генеральний секретар УТС Георгій Найда заявив, що на фонди галузі припадає близько 30% основних фондів України. Ця сфера діяльності в багатьох країнах належить до найприбутковіших і є однією з основних складових держбюджету. Тож ситуація у транспортній царині неабияк впливає на загальну ситуацію в економіці країни.

Разом із тим, скорочення 1997–98 рр. обсягів транзитних перевезень на 40–45% свідчить про те, що проблема транзиту негативно позначається на політичному іміджі держави, — констатував Є.Марчук. «Сьогодні ми втрачаємо європейський транзит», — зазначив він.

Заступник завідуючого відділом транспорту Кабінету Міністрів Ігор Хоха визнав існування проблем транзиту через Україну. В інтерв'ю кореспонденту ЦЖД він сказав, що через «непродумані закони» український транзит перехопили інші країни.

Генеральний секретар УТС висловив думку, що транзит вантажів через Україну надасть робочі місця багатьом транспортним підприємствам. «Крім цього, транзит через нашу країну є прямим, безстроковим і безвідсотковим інвестуванням економіки України, тож об'єднання зробить усе можливе, аби цю проблему розв'язати найближчим часом», — заявив Г.Найда.

№227 26.11.98 «День»

При використанні наших публікацій посилання на газету обов'язкове. © «День»

Марина ПИРОЖУК, Центр журналістських досліджень
Газета: