Учора міністр оборони України Олександр Кузьмук, виступаючи у Верховній Раді, заявив, що дані об'єктивного контролю за стрільбами в ході навчань 4 жовтня на мисі Опук в Криму свідчать: на маршруті польоту російського літака Ту-154 в момент катастрофи ракет не було. Міністр відзначив, що в ході навчань були у повному обсязі забезпечені всі заходи безпеки, в тому числі й ті, що стосуються закриття повітряного і морських районів, повідомляє Інтерфакс- Україна. Об'єктивний контроль, за його словами, здійснювався 22 пунктами радіолокаційного, радіотехнічного і тактичного спостереження. О. Кузьмук повідомив, що після інформації про катастрофу літака він негайно поставив завдання провести селекцію пусків ракет, оскільки на час катастрофи стрільба вже практично завершилася.
За словами міністра, перевірка даних об'єктивного контролю результатів бойових стрільб, отриманих українською і російською сторонами, свідчать про те, що стрільба комплексом С-200 здійснювалася «в напрямку азимута, який перетнув літак Ту-154, за 8—10 хвилин до моменту його зникнення з екранів». «Іншими словами, літак не міг бути захоплений підсвічуючим променем локатора, і ракета на нього наводитися не могла», — запевнив О.Кузьмук. З його слів, ракета, за всіма розрахунками, впала в море в межах полігону о 12.42 за київським часом — за 2 хвилини до моменту зникнення літака з екранів радара. Крім цього, відзначив міністр, відстань між літаком і пусковою установкою С-200 становила близько 270 км, що перевищує максимальну дальність польоту ракети, особливо при стрільбі в ближній зоні. Локатор, що підсвічує цілі, за словами О.Кузьмука, було вимкнено о 12.42, без чого наведення ракети на ціль неможливе, і вона самоліквідується. Міністр сказав, що після зникнення ракети на локаторах контролю продовжували спостерігатися літаки Ту-154 Російської Федерації і Ан-24 Вірменії. Вiйськове відомство України продовжує проводити дії щодо з'ясування причин аварії. О.Кузьмук нагадав, що, згідно з домовленістю президентів України і Росії Леоніда Кучми і Володимира Путіна, військові експерти і вчені двох країн в понеділок зустрілись з ізраїльськими колегами, і вчора вранці вони розпочали поглиблене вивчення причин катастрофи.
Тим часом секретар Ради Безпеки РФ Володимир Рушайло вчора заявив, що висновки державної комісії про причини катастрофи літака Ту-154, що прямував з Тель-Авіва до Новосибірська, не будуть замовчуватися, повідомив Інтерфакс-Україна. «Все, що буде об'єктивно встановлено, буде покладено в основу висновку державної комісії, і, безумовно, громадськість буде про це знати», — сказав В. Рушайло. Зі слів секретаря РБ Росії, в цей час метою пошукових груп, що працюють на місці трагедії, є «добування всіх фрагментів», що стосуються катастрофи. Він пояснив, що «будь-які найдрібніші деталі» допоможуть відтворити картину подій і допомогти в проведенні впізнання тіл загиблих: «це — уламки фюзеляжу літака, речі, що знаходяться або на поверхні, або під водою, які можна дістати, особисті речі, що належали членам екіпажу, пасажирам літака». Як підкреслив В. Рушайло, слідство ускладнюється тим, що літак, який розбився, знаходиться на великій глибині — 2140 метрів, де практично повністю відсутня видимість і спостерігається «активна, як кажуть фахівці, поведінка водного середовища».
Тим часом експерти, які працюють у Сочі в складі комісії з розслідування катастрофи Ту-154 над Чорним морем, твердять, що виявили осколки зенітної ракети С-200. Як передає агентство Інтерфакс-Україна, вчора на умовах анонімності один з експертів повідомив: «Є серйозні підстави вважати, що нами серед досліджених уламків літака виявлено осколки ракети С-200». За його словами, «зробити офіційний висновок щодо цього має повноваження тільки держкомісія».
Як повідомили із цього приводу «День» в прес-центрі Міністерства оборони України, генерал-лейтенант Валерій Камінський, котрий очолює групу українських експертів, які прибули позавчора в Сочі, спростував цю інформацію. При цьому, за словами працівників прес- центру Міноборони, українські фахівці мають доступ до всіх матеріалів розслідування.