Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Венеційські лаври — у вітчизняного кіно

15 вересня, 2009 - 00:00
РЕЖИСЕР ШИРІН НАШАТ ЗІ «СРІБНИМ ЛЕВОМ» ЗА КРАЩУ РЕЖИСУРУ ФІЛЬМУ «ЖІНКИ БЕЗ ЧОЛОВІКІВ» / ФОТО НАДАНЕ АВТОРОМ

Минулого вік-енду світ облетіла звістка про роздані на знаменитому Венеційському кінофестивалі нагороди. «Золотого лева» отримала стрічка ізраїльського режисера Семуеля Маоза «Ліван». Призи за кращу жіночу та чоловічу ролі отримали, відповідно: російська актриса Ксенія Раппопорт — за роль в італійському фільмі «Подвійний час» і англієць Колін Ферт — за виконання головної ролі в ретро-драмі Тома Форда «Холостяк».

«Срібного лева» отримав режисерський дебют відомої іранської художниці Ширін Нешат «Жінки без чоловіків». Це копродукція чотирьох європейських країн: Німеччини, Австрії, Франції та України. Для нашої країни, де кіно не є пріоритетною галуззю і, на жаль, сьогодні не є галуззю взагалі, це прорив.

Окрім «Лева», ця стрічка отримала ще дві нагороди — приз ЮНІСЕФ і приз Фонду Мімо Ротелла.

У своїй картині Ширін Нешат простежує долю чотирьох дуже різних жінок у період трагічних подій революції в Ірані 1953 року. Просторове бачення світу художницею Ширін поєднується з потужною громадянською позицією режисера-дебютанта. Дивно, що повноправна присутність серед країн-виробників фільму України вперто лишалася непоміченою. Принаймні у новинних програмах нашого північного сусіда.

Проте цей «український прорив» у Венеції був добре підготовлений щоденною роботою компанії «SOTA cinema group», якою керує молодий продюсер Олег Кохан, котрий, утім, устиг завоювати авторитет у світі кіноіндустрії.

— Наша компанія, — каже він, — займається продюсируванням повнометражних художніх фільмів із 1998 року. Формат спільного виробництва знайомий нам давно. Серед наших партнерів — кінокомпанії Німеччини та Франції, США й Канади, Австрії, Росії, Нідерландів та інших країн. У нашому архіві вже не одна нагорода престижних міжнародних форумів, але «Срібний лев» Венеційського кінобієнале вселяє надію, що можновладці, держава та потенційні інвестори звернуть, нарешті, увагу на престижність і перспективність національного кіновиробництва. Адже саме культура та її досягнення створюють імідж країни у світовій спільноті.

Докладне інтерв’ю з Олегом Коханом про перспективи відродження національної кіноіндустрії та про найцікавіші проекти, що сьогодні — в роботі компанії «SOTA cinema group», — у найближчих числах «Дня».

Світлана АГРЕСТ-КОРОТКОВА, спеціально для «Дня»
Газета: