Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Водії до платної медицини вже «приїхали»

На ходіння до лікарів вони витрачають гроші та від 3 до 5 робочих днів
25 лютого, 2000 - 00:00

Твердження про автомобіль як розкіш, що стало вже розхожим, дуже похитнуло ціни, що піднялися, на паливо, запчастини, сервіс і, навіть, святий обов’язок пройти платні ж медичні огляди. Без довідки, що підтверджує факт медпридатності до керування сталевою конячкою, її, кохану, просто не допустять до техогляду в ДАІ. Ходіння до лікарів — вельми суворе випробування, стверджує наш читач, водій із 50-річним стажем, киянин Семен Авербух. Особливо для 76-річної літньої людини.

Медкомісія включає візит до терапевта, рентген, аналіз сечі, загальний аналіз крові й окремо на цукор, контроль серцевої діяльності (електрокардіограма), перевірку тиску й очного дна. Остання процедура видалася водієві антигуманною. Дві години очікування біля дверей кабінету увінчалися купівлею вати й крапель, якими йому на декілька днів зіпсували зір. Добувати довідки від нарколога й психолога довелося в лікарнях, розташованих на різних кінцях столиці й окупованих величезними чергами. Після всіх поневірянь, як стверджує С. Авербух, він змушений був пройти ще одну медкомісію в «комерційній медструктурі» за 140 гривень, але з урочистим врученням чудової, з держзнаківським тисненням і двома ступенями захисту вистражданої довідки.

«Мільйони водіїв, — нарікає наш читач, — щороку оббивають пороги поліклінік, збираючи папірці, втрачаючи від 3 до 5 днів і проклинаючи на чому світ стоїть тих, хто вигадав усі ці знущання. Багато хто, щоб не втрачати час, купують довідки. Якби скасувати указом Президента обов’язкове пред’явлення при техогляді меддовідки, — мріє автор листа до редакції, — то чотири мільйони українських водіїв сказали б йому за це щире дякую».

КОМЕНТАР

«Медкомісії існують для того, щоб забезпечити нормальні безпечні умови для всіх учасників дорожнього руху, — прокоментувала ситуацію головний фахівець Головного управління меддопомоги дорослому населенню МОЗ України Світлана Синельник. — Медогляди водіїв було віднесено до категорії платних послуг, і два роки тому Конституційний суд підтвердив це своїм рішенням. Згідно з постановою Кабміну від 12. 12. 1996 року питання організації послуг, визначення тарифів і регулювання цін знаходяться в компетенції регіональнх органів виконавчої влади».

Цікаво, що порядок проходження медкомісій регламентується ще союзними наказами й положеннями, що відповідають, на думку С. Синельник, сучасним вимогам. За її словами, порядок у сфері платних медпослуг мають навести представники місцевої влади, а здійснювати контроль за сумнівними цінами — податківці. Нині в Києві, крім приблизно 50 медкомісій, працюють 4 медцентри, де всіх лікарів, сплативши біля 70 грн., можна відвідати за день. Але для справжньої конкуренції, щоб медики почали знижувати ціни, борючись за клієнтів, цього замало.

Олександр ФАНДЄЄВ, «День»
Газета: