Ювілейна Літня школа журналістики «Дня» завершилася. Який «сухий залишок»? Адже це не просто сильні емоції та глибокі враження. Щоб «заміряти» реакцію на «липневий інтенсив», редакція вже кілька років пропонує учасникам школи заповнити підсумкову анкету, відрефлексувати почуте, побачене і написане за ці чотири роки. Цьогоріч ми були приємно здивовані, зауваживши якісну відмінність між першими есе, які студенти писали під час відбору до ЛШЖ, та їхніми підсумковими тезами. Як зауважила під час традиційного «інтелектуального зважування» головний редактор Лариса Івшина, це, мабуть, «перша школа за 15 років, де наші слухачі виразно готові демонструвати партнерство». Літньошколярі діляться, що ці чотири тижні багато в чому вплинули на їхній світогляд, розширили кругозір, не кажучи вже про вироблення професійних журналістських навичок. За згодою студентів ми публікуємо їхні відповіді на питання підсумкової анкети
1. Ваші відчуття: як змінила вас ЛШЖ?
1.1. Чим найбільше вам запам’ятався місяць, проведений у Літній школі «Дня»?
1.2. Чи відбулися зміни у вашому розумінні певних процесів (політичних, соціальних, культурних, історичних)? Якщо так, яких саме?
1.3. Чи ви впевнились у тому, що надалі хочете працювати в журналістиці?
1.4. Як би ви охарактеризували особисто для себе період, проведений у Літній школі журналістики «Дня»
1.5. Топ думок гостей, які найбільше запам’ятались (до 5 тез)
2. Яку практичну користь ви отримали від Літньої школи журналістики? Чого навчилися, які навички удосконалили?
3.1. Як ви бачите поширення досвіду ЛШЖ у ширших середовищах?
3.2. Як би ви хотіли продовжити співпрацю з «Днем»?
3.3. Які проекти, на вашу думку, можна ще запропонувати «Дню»? Як бачите свою участь у них?
1.
У мене відбулися колосальні позитивні зміни. Я просто щаслива, що сюди потрапила. Нарешті відчула справжній рівень якісної журналістики. Літня школа журналістики виправдала всі мої очікування, і навіть більше.
Тепер я маю орієнтири на якісну журналістику і знаю у кого хочу вчитися далі. З`явилася визначеність та планка до якої хочу дотягнутися.
1.1.
Одного разу моя подруга сказала: «Через терни, до зірок - це про тебе». Я тільки зараз зрозуміла весь сенс її слів, і розумію, що це лише початок. Літня школа журналістики – це приємні та корисні терни без яких мені було б дуже складно знайти орієнтири про які я згадувала вище.
Слово «дедлайн» мені буде, певне, снитися, але я хочу вчитися ще оперативніше працювати.
Зустрічі із різноманітними спікерами мене збагатили. Сподобалася зустріч з Ольгою Герасим`юк, Марюсом Януконісом, Хьюго Мінгареллі, Андрієм Любкою тощо. Приємно запам`яталася екскурсія на телеканал «ZIK». Дякую за чудове дозвілля. До душі припала внутрішньоредакційна зустріч з Валентином Торбою та Іваном Капсамуном. Я зазвичай уникала політику, але тепер наважилася спробувати писати у політичний відділ. У мене з політикою є своя передісторія, тому так склалося.
Я буду пам`ятати, адже кожен момент був дуже корисним та важливим. ДякуюJ
1.2.
Я стала глибше розумітися у політиці, особливо у тому, що стосується російської пропаганди та як її фільтрувати.
1.3.
На 100% впевнилася. Я не дарма виборювала право бути журналістом із 7 класу. Через цю професію у мене була дуже складна ситуація у сім`ї.
Я ставлю собі планку, маю мету та йду до своєї мрії. У мене все вийде – вірю.
1.4.
Я знайшла нові орієнтири та впевнилася у тому, що журналістика – це моє.
1.5.
«Головне – це читання» - Андрій Любка
«Якщо ви загубите себе, то знайдеться той, хто прийде і буде водити вас за ніс» - Валентин Торба (внутрішньоредакційна зустріч)
«Шаблонне мислення не дає розвитку» - Володимир Панченко.
2.
Оперативніше працювати
Глибше аналізувати теми
Практика спілкування з високоосвіченими людьми
Зацікавленість у нових сферах
3.1.
Хочу, щоб у моєму містечку стало більше читачів газети та бібліотеки «Дня».
Хочу писати аналітичні статті та передавати певний досвід для місцевих ЗМІ. Серед моїх знайомих вже є ті, які бажають подавати на наступний рік на Літню школу журналістики.
Можливо від нашої громадської організації «Центр ініціатив «Віадук» напишемо заявку на грант, щоб закупити книги «Дня» у місцеву бібліотеку або школу.
Буду намагатися популяризувати «День», оскільки ця газета і книги, справді, варті уваги!
3.2. Я хочу співпрацювати з «Днем». Хотіла би дописувати, а разом з тим є бажання допомагати робити «Маршрут №1», оскільки маю певні знання у туристичній сфері.
3.3.
-
Маю ідею з вишитими метеликами, як ексклюзивну продукцію в обмеженій кількості для підсилення ефекту реклами газети «День». Займаюся рукоділлям, тому можу зробити їх самостійно.
-
Можна робити цікаві історичні сюжети. Ось спрощений відео путівник: https://www.youtube.com/watch?v=rBbz9eRPOH4 Можна продумати цілу концепцію у туристичному плані. Мені подобається тележурналістика. Готова реалізовувати цей проект, аби була апаратура. Вмію монтувати відео.
Дякую за шанс навчатися у вашій редакції! Все, що я вміла і знала до цього у фаховому напрямку – це ніщо, у порівнянні з тим, що я отримала на Літній школі журналістики.