Ігор Лубченко розповів «Дню», що за останні півроку за підрахунками Українського державного підприємства поштового зв'язку розповсюдження періодичних видань принесло «Укрпошті» 6 мільйонів 300 тисяч гривень, тому мотивація цього відомства про збитковість доставки, на його погляд, абсурдна. 70% видань не зможуть виконати нові умови, оскільки навіть запропоновані НСЖУ 10 — 30% будуть відчутним ударом по бюджету видань. «Ми протягом трьох років наполягали на проведенні ревізії у всіх відділеннях «Укрпошти» для того, щоб дізнатися: скільки все-таки коштує доставка та передплата газет?»— сказав Ігор Лубченко. Після такої перевірки — яка так і не була проведена, але, можливо, після недавньої підтримки прем'єром цієї ідеї стане реальністю, — можна буде судити про те, які заходи необхідно зробити для збалансування роботи «Укрпошти» та періодичних видань. Вихід із даної ситуації Ігор Лубченко бачить у тому, щоб почати реалізацію проекту демонополізації «Укрпошти» на ринку поштових послуг шляхом створення в нашій країні альтернативних служб доставки друкованої продукції.
КОМЕНТАР
Людмила КУЗНЄЦОВА, директор «Укрпошти» з питань економіки та фінансів:
— Пошта зацікавлена не менше, ніж самі видання, у тому, щоб підписка почалася першого вересня. Я хочу сказати, що у цьому випадку йдеться не про підвищення тарифів — це їхнє упорядкування. Це традиційна щорічна проблема з 1996 року. Ми виступаємо за те, щоб наша робота для споживача базувалася на фактичних витратах. Позиція союзу журналістів про підняття тарифів на 10 — 30% для видань, говорить про те, що якщо є різні тарифи, то повинні існувати різні списки видань, інакше — для чого їх застосовувати? Але І. Лубченко категорично проти пільгових списків. А всі інші нормативні документи нам, державному монополісту, не дозволяють диференціювати споживачів.
До заяви А. Кінаха про проведення експертизи на «Укрпошті» ми поставилися спокійно: за перше півріччя 2001 року наші підрозділи по всій Україні перевірялися не менш чотирьох тисяч разів. На мою думку, з боку НСЖУ некоректно порівнювати доходи з прибутком. Доход — це не прибуток, він не перекриває наших витрат. При формуванні тарифів ми розуміємо, що повинні отримувати прибуток за виконану роботу, і, наскільки більші тиражі, настільки більше у нас буде роботи. Чинні нормативні документи не дозволяють нам почати підписку в односторонньому порядку. Почати її за тарифами 2001 року ми не маємо права, оскільки це буде порушенням антимонопольного законодавства. Це все одно, що вимагати від нас, щоб ми їхали на машині без коліс. Ми можемо намагатися рушити з місця, але чи поїде вона?