Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

На вибори — із піснею. У стилі шансон

9 серпня, 2012 - 00:00

Щойно вщухли обговорення прийняття до списку Партії регіонів відомої співачки, з’явилася нова «музична» сенсація. У мережу виклали агітаційний ролик такого змісту: на фоні блакитно-жовтого прапора чийсь хрипучий голос співає дифірамби ПР і Вікторові Януковичу. Складається враження, що партія вирішила скористатися одним із основних кліше про їхній електорат, — пісня у стилі шансон. Цікаво й те, що перші два куплети виконано російською мовою, а останній — українською.

На думку директора Агентства моделювання ситуацій Віталія Бали, коли політичні партії намагаються завоювати підтримку людей піснями, вибори перетворюються на шоу. Він зазначив, що партія може мати свій гімн, але не створювати пропагандистські пісні під вибори. «Використання таких технологій — це профанація виборчої кампанії як боротьби ідей і пропозицій, які б мало бути запропоновано громадянам і суспільству», — підкреслив експерт. Бала нагадав, що Партії регіонів треба не тільки здобути додаткові голоси на Півночі, Заході та в Центральній Україні, а й повернути прихильність своїх колишніх виборців, які здебільшого перейшли до табору комуністів.

Варто зазначити, що курс на комуністичну риторику в рекламі партії також помітний. У пісні звертаються не до менеджерів чи юристів (найпоширеніші професії), а до студентів, робітників, учителів, шахтарів, селян і будівельників — традиційних суб’єктів агітпропу компартії, котрі мають завадити «кошмару», віддавши свій голос на користь Партії регіонів. Те саме — у телевізійних роликах: про здобутки влади розповідають шахтар і вчителька.

До речі, у рекламі на телебаченні, як і в пісні, зберігається баланс мов. Віталій Бала зазначає, що такий підхід є неправильним. «Намагаючись продемонструвати толерантність, партія умовно поділяє громадян на російсько- й українськомовних», — констатує він. «Виходячи з ухваленого «політичними поліцаями» законопроекту про мови, вони б мусили створити пісню мовами всіх національних меншин, про права яких також треба дбати», — додає політтехнолог.

Варто пригадати, що під час останніх президентських виборчих перегонів у Росії мережа поширила відеоролик-оду Володимирові Путіну. Щоправда, там виконавця «передвиборчого хіта» не приховували — ним виявився співак із Таджикистану Толібджон Курбанханов. Мабуть, звинувачення українських керманичів у перманентному мавпуванні російського законодавчого (реформування правоохоронних органів, покарання наклепу тощо), політичного (розправа із опозиціонерами), виборчого (установлення відеокамер на виборчих дільницях) і насамкінець агітаційного досвіду не такі вже й безпідставні.

Анна ЧЕРЕВКО, «День»
Газета: 
Рубрика: