2 листопада 2000 року Верховна Рада України ухвалила Закон «Про особливості приватизації державного пакету акцій ВАТ «ММК ім. Ілліча», що дозволило трудовому колективу комбінату викупити у держави контрольний пакет акції (50%+1 акція) вартістю 458 млн. грн. І у його власності знаходиться більше 88% акцій ВАТ. До цього дня колектив на чолі з генеральним директором Володимиром Бойком йшов цілеспрямовано, починаючи з березня 1993 року, коли на підставі Закону України «Про оренду майна державних підприємств і організацій» була створена організація орендарів меткомбінату. Шлях до цього дня аж ніяк не був вистелений трояндами. У Закону було дуже багато опонентів, які стверджували, що такий спосіб приватизації нанесе державі непоправний збиток. Не сумнівалися у правильності вибраного шляху працівники комбінату, тому після перемоги і був встановлений на підприємстві День комбінату.
Напередодні першої річниці прийняття Верховною Радою Закону України «Про особливості приватизації...» голова правління — генеральний директор ВАТ «ММК ім. Ілліча» В. Бойко провів прес-конференцію для журналістів. У вступному слові він відзначив, що останні події у світі негативно позначаються на економіці України, оскільки у нас нерозвинений внутрішній ринок, країна живе в основному за рахунок експорту. За півтора місяці ціни на метал впали на 18 — 20%, і в цих умовах, за словами В. Бойка, хтось «розкручує» ціни всередині країни. Тому генеральний директор пропонує ввести мораторій на будь-яке підвищення цін. В. Бойко привів як приклад згубної політики підвищення на 35% ціноутворення на залізничні перевезення природним монополістом «Укрзалізніцею» в лютому поточного року. Крім того, відзначив В. Бойко, в серпні завдяки діяльності Ю.Тимошенко, (яку, як він висловився, ЗМІ піднесли в ранг національної героїні), було спровоковане зростання цін на вугілля, внаслідок чого підприємствам був нанесений значний збиток.
Відповідаючи на запитання «Дня», В. Бойко розповів про економічні та соціальні підсумки приватизації комбінату. Після прийняття Закону введена в експлуатацію друга черга вапняно-випалювального цеху, сучасний енергокорпус киснево-конвертерного, виконані три капітальних ремонти: стану 3000, позаплановий ремонт третьої доменної печі. У День комбінату, 2 листопада, у киснево- конвертерному цеху відбудеться пуск другого конвертера, створеного за новітніми технологіями. У реконструкцію виробництва і прогресивні технології комбінат інвестував уже більше 100 млн. грн. Виконуються всі умови післяприватизаційного розвитку підприємства. За дев’ять місяців цього року середня заробітна плата зросла з 623 до 734,7 грн. Сьогодні на комбінаті працюють 58150 чоловік. Особливу увагу керівництво приділяє соціальній політиці. Якими б складними не були економічні умови, грошові кошти завжди спрямовують на збереження робочих місць, забезпечення соціальних гарантій працівникам підприємства. Після приватизації не було згорнуто жодної соціальної програми, а навпаки, проводилася цілеспрямована робота з розвитку соціальної інфраструктури комбінату. Введені в дію такі об’єкти, як пансіонат матері і дитини, літні дитячі оздоровчі центри, лікувально-оздоровчий центр для підтримки пенсіонерів і ветеранів, фізкультурно-оздоровчий комплекс. Силами комбінату побудовано сучасний євростадіон, зроблено ремонт Палацу металургів зі спорудженням мікрокотельні. До Дня комбінату реконструйована площа, названа Майданом Незалежності. За словами В. Бойка, ця назва символізує і незалежність Української держави, і економічну незалежність комбінату, і права та свободи людини. Але найважливішим генеральний директор вважає виховання почуття власника, господаря у кожного члена трудового колективу. В. Бойко відзначив, що прагне створити таку систему управління комбінатом, щоб при будь-якому керівникові колектив працював успішно. «Наші люди і сьогодні відрізняються своїм оптимізмом; невже ніхто з журналістів не звернув на це уваги? Коли цього року відзначали свято праці 1 травня, люди із задоволенням прийшли на демонстрацію, адже нікого не примушували. А на трибуні мені сказали: «Подивіться, працівники нашого комбінату розкуті, упевнені в собі, радісні. Цим вони відрізняються від інших».
На запитання «Дня» про те, який шлях приватизації стратегічних підприємств він вважає найефективнішим з урахуванням скандалів навколо приватизації таких підприємства, як «Росава», «Донбасенерго», «Луганськобленерго» та інш. В. Бойко відповів, що приватизація — це дуже складний і болючий процес, і чим швидше він завершиться, тим для країни буде краще. Приватизація найважливіших стратегічних підприємств, вважає В. Бойко, це питання, що стосується насамперед уряду. У Франції, наприклад, неодноразово приватизацію зміняла націоналізація і навпаки, тобто виходить, що у світі немає однієї заданої назавжди формули приватизації, як немає нерегульованого ринку. На думку В. Бойка, приватизація повинна проводитись як в інтересах трудового колективу, так і в інтересах країни.
Відповідаючи на запитання журналістів, для чого металургійному комбінату потрібен аеропорт, В. Бойко сказав: «Наше підприємство — багатопрофільне. Сьогодні ми не тільки металурги, ми й машинобудівники, і будівельники, ми й селяни, й працівники легкої та харчової промисловості. А Маріупольський аеропорт уже треба було рятувати, нам його запропонували взяти в оренду на 25 років. Запевняю вас, до наступного Дня комбінату ви його не впізнаєте. Нам потрібна авіація для ефективнішої праці в агроцехах, де ми зараз зазнаємо втрат від нераціонального використання техніки — там, де роботу можуть виконати пара вертольотів. Мине час, і аеропорт працюватиме на повну потужність, набагато краще, ніж у радянський період. Скільки для цього потрібно часу? Три, п’ять, десять років — але це неодмінно буде! «