Мій досвід викладання в університетах (Київський університет імені Тараса Шевченка, Національний університет Києво-Могилянська академія, Міжнародний Соломонів університет) переконує, що українська мова (для кого вона не є повсякденною) опановується студентом за умов:
— викладання основних предметів і читанні цікавих курсів українською, тобто через зацікавленість матеріалом, новітніми здобутками, оригінальність викладу тощо;
— підготовку найкращих підручників і посібників, допоміжної літератури рідною мовою;
— всіляке заохочення і стимулювання студентів до спілкування українською (кожний викладач має такі можливості — було би тільки бажання).
Проте бажана й державна підтримка національної мовної орієнтації. Складання іспитів державною мовою було такою спонукою. Нехтування інтересами розвитку державної мови задля короткочасних політичних вигод нинішньої влади, сподіваюсь, буде враховано тими, кому це не байдуже, і під час президентських виборів.