Схоже, що указ Віктора Ющенка про ліквідацію Державної автоінспекції та створення замість неї Державної патрульної служби нікого не залишив осторонь. Навіть тих, у кого немає власного авто. Детальніше про це та інші події тижня — в рубриці «Що хорошого? Що поганого?».
Ілона БІЛАН, керівник групи контролю демократичних змін Українського незалежного центру політичних досліджень:
— 18 липня Президент Віктор Ющенко проголосив про ліквідацію ДАІ, а 19-го, як і обіцяв, підписав відповідний указ, згідно з яким доручив реорганізувати ДАІ у Державну службу безпеки дорожнього руху МВС та патрульну службу МВС. Деякі положення цього указу відверто дивують. Наприклад, мені особисто не дуже зрозуміло, яким чином уряд контролюватиме додержання власниками транспортних засобів вимог щодо технічного стану їхніх автомобілів, допуск громадян до керування транспортними засобами, регулювання дорожнього руху, реєстрацію автомобілів. Невже чиновники особисто перевірятимуть права та регулюватимуть рух? Розмови про нову структуру, яка має замінити ДАІ, ведуться з лютого. Тепер же за тиждень можновладці хочуть здійснити те, що не змогли зробити за півроку. Так, змінювати щось просто необхідно. Але чи зміниться ситуація на краще, якщо, скоріш за все, принципи роботи новоствореної структури залишаться майже без змін, та й кадровий склад змінюватися не буде.
Після перемоги на виборах Ющенко провів кадрову чистку в країні, в тому числі й МВС. І що? Як брали даїшники хабарі, так і беруть. Хіба що розмір їх збільшився. На мій погляд, для здійснення кардинальних реформ необхідно спочатку підготувати нормативно-правову базу, кадри, обладнання та техніку. А зміна назви та форми нічого позитивного не принесе, крім величезних фінансових витрат, які, як я розумію, бюджетом не передбачені. Адже для нової структури необхідні будуть нова амуніція, бланки документів, печатки, сучасна апаратура. Інакше навіщо міняти шило на мило?
Олександр АФОНІН, президент Української асоціації видавців та книгорозповсюджувачів:
— Цього тижня, як на мене, сталася визначна подія в сфері книговидання — презентація «Атласу світу», який випустили мої колеги та друзі. Це перше такого роду видання в Україні українською мовою. І не може не тішити те, що тепер з виданням, над яким англійці працювали близько двадцяти років, можуть ознайомитися й українці. Плюс додає й те, що до цього часу це видання говорило тільки польською, чеською і німецькою мовами.
Однак неприємно вразило рішення уряду стосовно вселення Національної ради з питань телебачення і радіомовлення у приміщення, де міститься Держкомтелерадіо. Взагалі вражає безглуздість постановки питання, коли приймаються рішення чи даються розпорядження, в яких зазначено, що треба звільнити приміщення для такої-то структури. При цьому ніхто не думає, що робити з іншою структурою. Якщо дивитися з погляду здорової логіки, то що таке Держкомтелерадіо України? Це структура, на яку покладено відповідальність за всю інформаційну сферу держави. Вона не є комерційною і не заробляє гроші. Що таке Нацрада? За високою назвою фактично стоїть структура, яка продає частоти. Тобто це комерційна структура, яка за роки свого існування заробила для бюджету чимало грошей. Чому сьогодні питання не вирішуються кардинально: Нацрада як комерційна структура мусить мати своє постійне приміщення. Чому не вкладаються гроші в будь-яку з будівель, які сьогодні будуються чи які вже збудовані, для того, щоб це приміщення було обладнано і пристосовано саме під Нацраду? Сьогодні ця ситуація нагадує провокацію, коли лобами стикаються двоє людей, двоє керівників, незалежно від ставлення чиновників у владі до кожного з них: чи то до Чижа, чи то до Шевченка. Не це важливо. Важливо те, що тут відсутній державний інтерес, зацікавленість у тому, щоб працювали дві потрібні та важливі для держави інституції виконавчої влади.
Артем КОВАЛЕНКО, журналіст:
— Ліквідація департаменту ДАІ сама по собі не дуже визначна подія. Скільки вже всього ліквідовано, передано і перепідпорядковано! Але все одно якось моторошно: а хто ж тепер буде за нами дивитися на дорозі? Ніхто? Навіть мені, людині, що зростала в епоху руйнації тоталітаризму, важко уявити ситуацію, коли водіям доведеться зважати не на «дядю з палицею», а на самого себе, сусіднє авто. І ризикувати доведеться вже не «десяткою», а власним життям, життям близьких і незнайомців. Все-таки, визнаймо, це краще стримуватиме водіїв, які порушували правила дорожнього руху і при «покійному» ДАІ. Побачимо, що з цього вийде, але як прихильник самоуправління, в усіх сферах цю ідею я підтримую.
А як коментували ліквідацію українського ДАІ в Росії! З усього керівництва лише Путін, здається, оминув цю тему. Зрозуміло, тема глобального контролю за громадянами у північних сусідів актуальна, а тут сусіди отаке утнули — скасували, і все! Спочатку візи для громадян ЄС, а тепер не надто любиму в народі ДАІ.
Ми таки дуже популярні в Росії. Оце навіть їхні спортсмени висловилися на підтримку Януковича щодо олімпійських преміальних. Я підозрюю, що вони готують страшний і підступний план: на наступній Олімпіаді підіграти українцям, щоб ті виграли усі золоті медалі. Такого навантаження — по 100 тисяч доларів «за золото» — український бюджет точно не витримає.