Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Про християнську етику

12 травня, 2007 - 00:00

Дискусія щодо доцільності введення уроків християнської етики у школах в українському суспільстві триває вже багато років і часто переходить у помилкове русло. Для когось, введення християнської етики в загальноосвітніх закладах — це небезпека насадження релігійних переконань, для когось — данина моді, проте мало хто усвідомлює, що коріння цієї проблеми значно глибше, ніж здається. «Викладання християнської етики в школах — це, перш за все, збереження моральних цінностей, виховання духовності серед наступних поколінь», — переконані в Національному університеті «Острозька академія».

Такі відомі перлини освіти, як Кембриджський, Сорбонський університети формувалися на підґрунті християнської моралі та високих етичних принципів. Національний університет «Острозька академія» відродив ці традиції, закладені в українській освіті Острозькою академією ще в XVI столітті. Уже невперше на базі університету проводяться різноманітні конференції, семінари щодо проблем впровадження курсу християнської етики в навчальну програму загальноосвітніх закладів та виховання молодого покоління на основі християнських засад. Відповідно до плану роботи Міністерства освіти і науки України, Рівненським обласним інститутом післядипломної освіти спільно з Міністерством та Національним університетом «Острозька академія» 24 квітня відбулося відкриття Всеукраїнського науково-практичного семінару на тему «Викладання християнської етики в загальноосвітній школі». Метою заходу було ознайомити учасників семінару з досвідом комплексного підходу до викладання християнської етики в середніх загальноосвітніх закладах області та обговорити сучасний стан викладання християнської етики в Україні. У семінарі взяли участь професори, аспіранти, начальники відділів (управлінь) освіти райдержадміністрацій (міськвиконкомів), керівники загальноосвітніх закладів області, методисти, які відповідають за стан викладання курсів духовно-етичного спрямування, вчителі. Учасників пленарного засідання привітав ректор Національного університету «Острозька академія», доктор психологічних наук, професор Ігор Пасічник. Він вручив сертифікат та срібну медаль князя Василя-Констянтина Острозького за значний внесок у розвиток духовності та бібліїстики доктору богослов’я, завідувачу кафедри богослов’я Національного університету «Острозька академія» Рафаїлові Торконяку. За словами Ігоря Пасічника, місія Острозької академії — це не лише давати якісну освіту, а й формувати високоморальних провідників нації, на зразок таких, які були у XVI столітті.

Із доповіддю «Історія та сьогодення викладання християнської етики в школі» виступив доктор педагогічних наук, проректор Національного університету «Острозька академія» Василь Жуковський, в якій окреслив актуальність впровадження християнської етики в шкільну програму. «Християнська етика може врятувати українську націю», — зазначив пан Жуковський.

Після цього відбулася презентація навчально-методичних комплексів iз християнської етики та круглий стіл з актуальних питань викладання християнської етики у школі. Також учасники семінару побували на концерті духовного співу в студентсько- викладацькому храмі Національного університету «Острозька академія».

Проведення такого роду заходів сприятиме утвердженню в українській державі християнської моралі та високих етичних принципів, які повинні бути пріоритетними у розвитку будь-якого суспільства.

Олексій КОСТЮЧЕНКО, студент Національного університету «Острозька академія»
Газета: 
Рубрика: