Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Відраду шукайте в собі

Перший день Українського тижня моди стверджує: криза — не привід опускати планку
14 березня, 2009 - 00:00
КОЛЬОРИ КОЛЕКЦІЇ POUSTOVIT ОСІНЬ—ЗИМА 2009—2010: СІРО-ЗЕЛЕНИЙ ТА ЧОРНО-ГРАФІТОВИЙ ЗІ СПАЛАХАМИ СИНЬОГО ТА ЯГІДНО-ЧЕРВОНОГО / НА НОВУ КОЛЕКЦІЮ ЛІЛІЮ ПУСТОВІТ НАДИХНУВ ФІЛЬМ ОЛЕКСІЯ ГЕРМАНА-МОЛОДШОГО «ПАПЕРОВИЙ СОЛДАТ» ЖІНОЧИЙ СИЛУЕТ РОДОМ ІЗ МИНУЛОГО СТОРІЧЧЯ — ЦЕ СТИЛЬ ВІКТОРІЇ ГРЕСЬ

Дефіле струнких красунь в ошатних дорогих сукнях і світло десятків прожекторів може здатися, принаймні, недоречним тоді, коли країна, мовляв, перебуває біля прірви дефолту. Ну, кому цікаві всі ці брязкальця, коли немає роботи? Бенкет під час чуми? Ні.

Перший і, власне, найпоказовіший день Українського тижня моди довів, що творчість таких дизайнерів, як Лілія Пустовіт, українському суспільству необхідна. Пояснимо, чому. По-перше, ця необхідність продиктована браком естетично збагачених речей і явищ. Навіть на телеекрані (дефіле у запису демонструє телеканал «Сіті») показ нової колекції бренду Poustovit — видовище непересічне. Як вже неодноразово наголошував «День», політичні ток-шоу та інші масові «атракціони» позначилися на суспільному смаку, залишили свій, не переобтяжений смислами слід. По-друге, якість, яка з появою фінансових труднощів не відступає ні на сантиметр, — це важливий сигнал для суспільства: опускати планку не слід навіть за таких умов. Адже спокуса є, правда? Ідеться про якість тканин і роботи над кожною окремою одиницею одягу. Лілії Пустовіт вдалося зберегти всіх членів своєї команди, яку вона не втомлюється називати найкращою. Дизайнер стверджує, що криза допомогла їй зосередитися, адже серед її конкурентів — не лише українські дизайнери, а й світові бренди.

Але за прагненням утримувати планку — не тільки якість тканин, крою і пошиву. Це, передусім, робота над собою та своїм внутрішнім світом. Це твердження можна прочитати між рядків складно скроєних суконь і коконоподібних силуетів у новій колекції Poustovit осінь—зима 2009—2010. Або просто у прес-релізі: «Ця колекція — про те, що все прекрасне у світі насправді потрібно шукати в самих собі, самим робити світ кращим — тут і зараз». Для декого це може звучати наївно, але все більше людей розуміють, що внутрішній пошук — це найдієвіший рецепт боротьби із глобальною, локальною та будь-якими іншими кризами.

Звичайно, по крихкій і витонченій українській моді криза теж добряче «проїхалася». Хоча організатори й намагалися відвести нас від цього відчуття, саме слово на букву «К» стало головним героєм біляподіумних розмов. І, врешті-решт, колекцій. Але кожен дизайнер трансформував цю тему і свої відчуття по-різному. Лілія Пустовіт пропонує зануритися в себе й шукати відради там. Відомий своїй епатажем Олексій Залевський теж сприймає кризу неоднозначно, але, вочевидь, значно примітивніше. Майки з написами «I love кризис», ще більше блиску, дорогого хутра й прозорості — тому свідчення.

Першого дня на Українському тижні моди свої колекції представили також Вікторія Гресь та Ольга Громова. Колекція Вікторії — у традиційному для неї стилі. Одразу після космополітичної Пустовіт вона видалася трохи архаїчною, хоча, як завжди, підкреслено жіночною та елегантною. Про це промовляли оксамит, шовк, традиційні витончені силуети.

Останнім із чотирьох показів було шоу Ольги Громової. Нагадаємо, що дизайнерка повернулася на вітчизняний подіум після кількарічної перерви. І хоча кожен показ колекцій супроводжується «закрученими» прес-релізами й феєричними шоу, модні аналітики зазначають, що вона досі перебуває в пошуках власного почерку.

Детальніше про ці та інші колекції читайте в підсумковому матеріалі, присвяченому черговому Українському тижню моди.

Маша ТОМАК, фото Костянтина ГРИШИНА, «День»
Газета: 
Рубрика: