Iталійська кераміка, єгипетські кальяни, гобелени, індійські сувеніри, шахи, свічники, світильники і бра з ротангу, водного гіацинта, морської трави (!), картини — все мигтіло, блищало, притягало. Пишність яскравих фарб, гламур, розкіш — лейтмотив сучасного життя, де все продумане до дрібниць. А вони якраз і зіграли ключову роль на IV Міжнародній виставці декору і подарунків «Decor & Gifts».
Чесно кажучи, від представленої різноманітності стилів і елементів оформлення можна було розгубитися. Найбільша кількість зацікавлених покупців зібралася біля стенду з невеликими детальками для прикрашання житла: метелики, кошики, сумочки, возики, капелюшки, декоративні парасольки… Махаони, які пурхають, стануть прекрасним доповненням до гардин і штор, їх можна розміщувати навіть невеликими зграйками, що неодмінно привнесе в дім атмосферу життєрадісності. Для поцінувачів вишуканості альтернативою звичному квітковому вазону — сумочка з натурального моху, а для декорування стель і стін можна використати капелюшки і парасольки всіляких забарвлень.
Безсумнівно оригінальною ідеєю в інтер’єрі виглядатиме багаття, що складається з декількох дощок і «полум’яного» червоного шматка тканини, який підтримується вітром вентиляційної системи. У актуальному нині стилі hi- teck фірма «Hinz & Kunst» пропонує застосовувати фігурки з неіржавіючої сталі а-ля радянський «саморобкін» — iз болтів і цвяхів. Що в побуті може радувати функціональністю (варіант підставок для пляшок, паперів-ручок), і сувенірною бездіяльністю (тематичні фігурки, які зображають кохання, спорт, хобі й т.iн.). Статуетки на виставці було представлено в найширшому асортименті — від бронзових і антикварних золотих до фарфорових. Але все ж таки квіти, в популярності яких як елемента декорування житла сумніватися не доводилося, зустрічалися найчастіше.
«Тенденцію в оформленні приміщень квітами відстежити складно, — пояснили дівчата, які працюють на одному з квіткових стендів. — Але, як правило, клієнти віддають перевагу чому-небудь багатому й витонченому, наприклад, екзотичній квітці в ексклюзивній вазі. Дуже багато хто оформлює квітами помешкання в хай-теківському стилі, заміські будинки, офіси, квартири, ресторани». Що ж до ваз, то в моді, як виявилося, яскраві кольори. «На сьогоднішній день користуються популярністю колекції з В’єтнаму та Філіппін. Люди віддають перевагу яскравим кольорам: бузковому, блакитному, золотому, оливковому, брунатному, червоному. Мені більше подобається перламутр, інкрустований на кераміці», — розповіла «Дневі» працівник крамниці «Seta Decor» Олена Iльєнко.
Елементів декору було безліч, а ось оформлених у єдиному стилі інтер’єрів або їх фрагментів не зустрічалося. Щось схоже на частину кімнати виявилося стендом журналу, а передчуття цікавої бесіди з дизайнерами про течії, напрями й стилі в сучасному декорі квартир, так і залишилося передчуттям. «Передплатіть наш часопис — про все довідаєтеся вже за півроку!» — порадили організатори виставки.
Поруч із вельми недорогими дрібницями були представлені й такі, які по кишені далеко не всім українцям. «Як називається ваш стиль?» — дивлячись на картини і штори тонкої авторської роботи, поцікавився кореспондент «Дня» у арт-дизайнера Любові Гатилової. «Концептуальний, енергетично потужний гатиловський текстиль. Працюю на рівні нових технологій, роблю все сама». Розмову переривають двоє молоденьких дівчат із розпитуванням про можливості навчання у Гатилової. «Знаєте, скільки подібних пропозицій надходило протягом 15 років? Дівчатка, вчіться самі! Ви нічого не навчитеся, навіть якщо я вам покажу! Я — це я, не потрібно бути мною». Зніяковівши, дівчата відходять. Штори роботи Любові Гатилової коштують від 3 тис. євро за метр: «Приблизно, як метр якої-небудь ексклюзивної тканинки», — порівняла майстер. Не придбати нічого на виставці було просто неможливо. Люди буквально миттєво розкуповували деталі прикрашання житла, які радують око. Жінки захоплено шепотілися, даючи поради одна одній, куди прилаштувати ту чи іншу дрібницю, яке знайти їй застосування. Адже поки існує бажання перетворювати й прикрашати, можна покладатися на власне бачення стилю.