На зміну «поколінню пепсі» й відповідної субкультури стрімко приходить нове соціальне утворення, представники якого називають себе «геймерами» — людьми які більшість свого вільного часу проводять сидячи за комп’ютером і граючи в комп’ютерні ігри. Більше того, з розвитком індустрії електронних розваг серед геймерів виокремлюються деякi представники, які займаються комп’ютерними іграми на професійному рівні, беруть участь у різноманітних турнірах та чемпіонатах, зрештою заробляють на цьому непогані гроші, славу, обсяг і вага якої ні в чому не поступається відомим спортсменам чи діячам шоу-бізнесу. Скептики, які сумнівалися в можливостi широкого поширення ігрового руху, сьогодні не здатні заперечити факту появи і активного розвитку кіберспорту. Різного роду змагання між гравцями у комп’ютерні ігри щороку проводяться в десятках країн, і все це нічим не відрізняється від спорту класичного: тут існують свої правила і професійні судді, свої призові місця і фонди, кубки і нагороди, свій особливий спортивний азарт. World Cyber Games (чемпіонат світу з комп’ютерних ігор) — перший і найбільший фестиваль ігрової культури, який збирає тисячі гравців із десятків країн. Щорічно національні збірні професійних гравців у комп’ютерні ігри міряються між собою силами у віртуальному просторі. Окрім того, чемпіонат світу з комп’ютерних ігор — це ще й окреме середовище, в якому зникають усі расові, релігійні чи мовні бар’єри, і плацдарм для міжнародної співпраці та розвитку індустрії електронних розваг. Ініціатором проведення цього чемпіонату п’ять років тому виступила Південна Корея, а станом на 2005 рік у ньому беруть участь національні збірні 55 країн. Україна — активний учасник кібер-спортивного руху, рівень розвитку якого в пострадянських країнах є достатньо високим.
Національні відбірні змагання чемпіонату світу з комп’ютерних ігор регулярно проводяться у найбільших містах України, а вже у фінальному турі у Києві між найкращими представниками регіонів розігруються путівки на вихід до заключної частини міжнародних змагань. Цей рік не став винятком і нещодавно у столиці відгомоніли фінальні двобої з різноманітних ігрових дисциплін, починаючи від «стрілялок», закінчуючи стратегічними іграми, автомобільними гонками і комп’ютерним футболом. За день до фінальних ігор геймери зібралися в київському Гідропарку, де відбувся символічний пейнтбольний турнір. Суперниками кіберспортсменів були не лише професійні геймери, а й майстри пера і чорнила в особi столичних журналістів, які гідно боролися за перемогу на турнірі, але нажаль не змогли пробитися до фіналу. Саме тут кореспондент «Дня» мав змогу поспілкуватися із найстаршим кіберспорстменом України 44 річним гравцем, відомимсеред геймерів під псевдонімом Ded_Moroz. За словами В’ячеслава, в комп’ютерні ігри, а особливо в автомобільні симулятори, грається уже декілька років, не награвся в дитинстві і тепер наздоганяє упущене. Для В’ячеслава комп’ютерні гонки більше, ніж гра, це, в першу чергу спорт. Тренується і вдома, і в клубі. Розповідає, що часом виникають курйозні випадки, коли приходить у клуб і починає змагатися з дітьми в «іграшки». Дружина до захоплення ставиться нормально, проте часом їй приходиться відганяти кіберспортсмена від комп’ютера, як-ніяк потрібно працювати.
Наступного дня в Українському домі, вщерть заповненому фанатами «іграшок» серед 136 гравців, вирішувалася доля путівок до Сингапуру, на фінальну частину світових змагань. Цього року за міжнародне визнання у складі національної збірної команди змагатимуться 11 переможців Це команда харків’ян pro100.frag.su із п’яти чоловік у категорії Counter Strike; Михайло Новопашин (м. Київ) і Олександр Потапов (м. Одеса) — призери в грі WarCraft III; Ян Некрасов (м. Сiмферополь) і киянин Ярослав Корчагін, які зайняли два перших місця в дисципліні StarCraft; чемпіон FIFA 2005 Євген Двірний із Києва та найшвидший віртуальний автомобільний гонщик — одесит Володимир Колєв, який переміг у грі Need for Speed. Уже в листопаді наші спортсмени зійдуться у комп’ютерних баталіях з найкращими гравцями світу, і саме на цей склад національної збірної експерти покладають великі надії. «Дню» залишається лише побажати їм натхнення і великих кіберспортивних досягнень.