Київ — енергетично особливе місто. Важливо, що сюди поступово приходить (чи то пак повертається) стиль. І в той час як ми очікуємо високої планки від політиків, найвищий рівень демонструють зовсім інші особистості, місця і події. Бутік Chambre, який щойно відкрився в готелі «Воздвиженський», організований за принципом concept store. Вперше в Києві тут з’явився одяг від найзатребуваніших молодих дизайнерів — американця Ріка Оуенса і британця Ѓарета П’ю. Rick Owens — це кропіткий крій і архітектурні форми, які втілюються у чорних монохромних речах і відповідають духу мегаполісу. Gareth Pugh — це химерні конструкції (часто виготовлені з лаку й церати) для лондонських стиляг і завсідників наймодніших вечірок Британії.
— Ці два нових імені зірвали всі можливі овації на світових тижнях моди, — розповідає Інна Перевезенцева-Окатова, власниця готелю «Воздвиженський».
Одяг до бутіка потрапляє буквально з подіуму, тут представлені виключно перші лінії дизайнерів. Chambre співпрацює з одеською компанією «Яма-груп», яка однією з перших зробила замовлення на колекції Rick Owens і першою — на Gareth Pugh. Власне, приїзд таких знаменитостей у Київ — подія не тільки для тих небагатьох, хто може дозволити собі купувати ці речі. Це важливо для Києва — європейської столиці, яка активно заявляє про свої модні амбіції. Тепер ці речі потраплятимуть не тільки у гардероби богеми, а й на сторінки українських модних журналів.
— Концептуальності та індивідуальності — ось чого поки що не вистачає нашим жінкам, — переконана Інна Перевезенцева-Окатова. — Але це етап. Адже в Київ протягом останніх 10 років прийшло буквально все. Багато хто з жінок сьогодні створює себе за допомогою жіночих журналів... Кожна — на своєму рівні, так, як вона це бачить і відчуває. Я думаю, до цього треба ставитися з певною поблажливістю. Пройде час, і у нас обов’язково з’явиться більше (бо вони є й зараз) взірців неймовірного смаку, шику, у когось — гламуру. Києву зараз дійсно не вистачає концептуальності. І як раз одяг від Ріка Оуенса та Ѓарета П’ю — це одяг для людей, які відбулися; і неважливо, скільки їм років — 40, 30 чи 20. Це чудово, якщо ти готова бути такою, якою тобі пропонує бути Рік Оуенс. Це не модненько! Це цілий внутрішній світ! Одяг, пошитий і сконструйований із такою якістю й розумом, що він визначає тебе і твій вибір.
У Chambre скоро буде представлено перший і поки що єдиний аромат від Gareth Pugh і новий запах від ексцентричної модної марки Comme de Garcons. Також предмети розкошу для дому від Astier de Villatte, сучасне мистецтво, книги від видавництв Assouline i Tashen, музика.
— Просто бутік одягу — це було б банально, — каже власниця готелю. — Все, що ви тут бачите, потрапляє в бутік не випадково. В Chambre постійно з’являтиметься щось нове, і акценти зміщуватимуться, наприклад, з одягу на розкішні предмети для дому. Тут завжди будуть представлені твори мистецтва. Зараз — це Павло Маков, досі була Влада Ралко. Chambre концентрує в собі ті враження, які ми збираємо, мандруючи світом. І найкращі з цих вражень потрапляють сюди.
ДОВІДКА «Дня»
Рік ОУЕНС (Rick Owens) — дизайнер, відомий своїм авангардним підходом до створення одягу і особливим підходом у роботі з хутром. Цей модний бренд особливо люблять зірки рок-культури.
Американець, народжений у Каліфорнії, Оуенс вивчав мистецтво в одному з коледжів Лос-Анджелеса. Таку інформацію подає «Вікіпедія». Свій власний бренд він заснував уже у 1994 році. Особливої популярності дизайнер набув після того, як його одяг з’явився на відомій моделі Кейт Мосс у зйомці для Паризького Vogue. Свою першу колекцію на Тижні моди у Нью-Йорку він представив у 2002 році, заручившися підтримкою американського Vogue і особисто Анни Вінтур (головного редактора видання, яка має репутацію дуже вимогливої і суворої в питаннях моди). Поступово з Лос-Анджелеса дизайнер переїхав до Парижа.
Стиль Оуенса зазвичай називають «гламуром-що-зустрівся-з-гранжем». Сам дизайнер стиль свого бренду описує так: «Він милий, але дещо жахливий. Це елегантність, що іде поруч із варварством, розкіш неохайності. Цей одяг приносить жінці егоїстичне задоволення, адже я можу використати, наприклад, хутро соболя як підкладку для зовсім скромного жакету. Тобто розкіш цілком належить жінці».
Рік Оуенс є володарем двох нагород: Council of Fashion Designers of America Perry Ellis Emerging Talent Award (2002) і Cooper-Hewitt National Design Award (2007). Власні монобрендові бутіки дизайнер має у Парижі та Нью-Йорку.
Ѓарет П’Ю (Gareth Pugh) — британський дизайнер, відомий використанням нестандартних матеріалів, який постійно живе і працює в Парижі.
Вже у 14 років П’ю почав працювати костюмером в Англійському національному молодому театрі, пише «Вікіпедія». Своє навчання він розпочав у коледжі City of Sunderland, а закінчив уже у відомому Central Saint Martins у 2003 році. Його дипломна робота, в якій він використав повітряні кулі (що згодом стало однією з його «фішок»), привернула увагу модного редактора журналу «Dazed & Confused». Як результат, згодом одна з його моделей з’явилася на обкладинці цього видання. Прем’єра дизайнера як самостійної творчої одиниці відбулася на Лондонському тижні моди у 2006 році.
П’ю, так само як і Рік Оуенс, обласканий модною пресою і найавторитетнішим серед усіх фешн-медіа американським Vogue, зокрема. Це видання акцентує на «неповторності генія» дизайнера. Але реакція на неймовірні речі, які створює дизайнер, серед публіки, що потрапляє на його покази, доволі різна.
— Завжди знайдуться ті, кому не подобається моя робота, і ті, кого вона бісить, але який сенс робити речі, які залишають людей байдужими? — цитує риторичне питання дизайнера журнал Vogue. — Я влаштовую екстремальні шоу, аби публіка не сумувала... Один з моїх показів закривав дутий кулеподібний тренч у клітинку з фольги. Більшість знизало плечима і протягнуло: ну це ж не одяг. З такими людьми у мене вічні проблеми. Вони не можуть зрозуміти, що я не пропоную ходити в цьому в супермаркет» — каже П’ю.