Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Чаклунство навпаки

9 квітня, 2003 - 00:00

Минулих вихідних бразильська траса Інтерлагос приймала в себе третій етап чемпіонату світу з автогонок «Формула-1». Нинішній Гран- прі Бразилії став для «Формули-1» ювілейним — перегони стали семисотими в історії «великих призів», до того ж пройшли вони не просто в одному з передмість міста Сан-Паулу, а на Батьківщині великого «чарівника» Айртона Сенни, який вважався і вважається одним із найбільших пілотів у історії змагань «Формули-1». Перший «подарунок» до ювілею піднесла погода. Власне для бразильського Гран-прі дощ не є чимсь винятковим. Саме на мокрому асфальті «Інтерлагоса» творив свої дива незабутній Айртон Сенна. Традиційний бразильський дощ практично зводить до нуля переваги техніки і виводить на перший план майстерність пілотів. Цього ж року злива, яка обрушилася на трасу під час кваліфікаційних заїздів, стала логічним доповненням до нового регламенту змагань і остаточно спутала всі карти.

Втретє з початку сезону стартова гратка набула вельми заплутаного та незвичайного вигляду. Першу позицію на старті посів бразилець Рубенс Баррікелло («Феррарі»), за ним Девід Култгард («Макларен»), на третій — розташувався Марк Веббер («Ягуар»), на четвертій — Кімі Райкконен («Макларен»). Міхаель Шумахер із «Феррарі», для якого сезон почався гірше нікуди, стартував лише сьомим (очевидно на Міхаеля чаклунство не поширювалося). Для Рубенса Баррікелло перше місце на старті було справжнім подарунком фортуни. На своїй домашній трасі, де більшість уболівальників приходять подивитися саме на свого земляка, улюбленця «Рубіньо», де перемога була б солодшою та бажанішою, ніж інші, бразилець протягом восьми років із різних, в основному технічних, причин не міг приїхати першим. Та й мріяв підкорити бразильську трасу не лише Рубенс — професійний гонщик, але й Рубенс — маленький хлопчик, який приходив на трасу уболівати за свого кумира, «чарівника» Айртона Сенну. Стали навіть говорити про «прокляття бразильської траси», що нависло над Баррікелло. І ось тепер «прокляття» майже зняте, успіх такий близький, залишилося дуже мало — виграти перегони! Але чудеса для Барікелло, принаймні приємні, на цьому закінчилися.

Погода не була оригінальною — самі перегони, так само, як і кваліфікація днем раніше, почалися під дощем. На трасі було стільки води, що організатори перегонів не ризикнули дати старт традиційним чином: боліди пішли в перегони слідом за машиною безпеки. На восьмому колі пейс-кар залишив трасу, забравши з собою успіх бразильського гонщика: Баррікелло став здавати одну позицію за другою. Трибуни принишкли: невже «прокляття» реальне? Так, і діяло воно не лише на бразильця. Гонщики один за одним вилітали з траси, притому в одному й тому ж «зачарованому» повороті «Ду Соль». Вже до тридцятого кола перегони втратили сім учасників. Несподівано дощ припинився, траса стала підсихати, і гонщики відчули себе впевненіше. На 45 колі Рубенс Баррікелло займав другу позицію за Девідом Култгардом. І тут трапилося неймовірне — пілот «Макларена» помилився при вході в поворот і Рубіньо вийшов уперед. Затихлі трибуни вибухнули, тисячі рук здійнялися до неба. Торжество закінчилося швидко. Через два круги Баррікелло припаркував свій болід — укотре підвела техніка. Новачок чемпіонату Марк Веббер на швидкості 200 км./год. розбив свій болід. Фернандо Алонсо («Рено») наскочив на уламки боліда Веббера. Удар був настільки сильним, що Алонсо з травмами довелося транспортувати до шпиталю. Стюардами траси було прийнято рідкісну ухвалу — зупинити перегони за п’ятнадцять кіл до фінішу. Вперше за багато років гонщики так і не перетнули лінію старт-фініш. За правилами Міжнародної федерації автоспорту (FIA), гонщикам присуджують ті місця, які вони займали на момент зупинки перегонів. Таким чином перегони виграв Кімі Райкконен, друге і третє місця посіли Джанкарло Фізікелла і Фернандо Алонсо відповідно.

Може, «прокляття бразильської траси» і справді існує? А може, не нечиста сила, а FIA, прагнучи повернути перегонам видовищність, просто перегнула палицю, адже багато команд, причому такі імениті, як «Феррарі», ніяк не можуть зорієнтуватися в нових правилах і тому роблять помилки. Звичайно, FIA не зможе залишитися байдужою до того, що відбувалося і, очевидно, прийматиме ухвали, які дозволять уникнути неприємних інцидентів, що мали місце в Бразилії. Наскільки нові ухвали будуть ефективними ми побачимо вже дуже скоро, за два тижні на трасі Гран-прі Сан-Маріно.

Ганна ОСЕНОВА
Газета: 
Рубрика: