Кількість книжкових новинок 2004 року «вражає»: полиці столичних книгарень, що надані українським видавництвам, заповнені минулорічним асортиментом, а продавці на запитання про нові надходження змучено відповідають: «Чекаємо закону». У вакуумі нових надходжень кожна книжкова презентація сьогодні виглядає майже апофеозом вітчизняного книговидання, збираючи вже не стільки зацікавлених критиків та журналістів, скільки власне покупців. Бо, як правило, на презентаціях книжку можна придбати за видавничою ціною, незважаючи на слово з трьох букв, тобто ПДВ, який змушує книгарні піднімати ціну вже не на 50%, а на 60 — 70%.
Зрозуміло, що таке становище змушує українських видавців вдаватися до нових методів. Так, у Львові на цьогорічний Всесвітній день книжки відбулася просто бурхлива презентація двох чисел часопису «Четвер», у вихідних даних якого стоїть... 2003 рік. Юрко Іздрик, незмінний редактор і натхненник проекту, пояснював таке піврічне запізнення перед натовпом студентів, які буквально закоркували центральну львівську книгарню НТШ й затісний для 200 молодих тіл зал мистецького об’єднання «Дзиґа». Молодь тішилась двогодинними літературними читаннями — авторів «Четверга» Любка Дереша (Львів) та Світлану Поваляєву (Київ) не хотіли відпускати декілька годин — й розпродажем вже раритетних «Четвергів» двох — п’ятилітньої давності. Видавці вирішили, що роздавати часописи не мають морального права, а от ціну на них треба зробити буквально «студентською». У натовпі можна було чути, як хлопці позичали в знайомих три — шість гривень, аби докупити ще декілька чисел, які вже більше ніде й ніколи не придбаєш.
Нинішня молодіжна поезія й проза має шанувальників не лише в Галичині. Тому для студентів Києва невеличку «порцію альтернативного читва» видавництво «Кальварія» усе ж залишило. Нещодавно на розі Пушкінської та Прорізної почала працювати кав’ярня «Купідон», яку докорінно змінив дизайн львів’янина Влодка Кауфмана, і в меню арт-клубу цілком природними виглядають сторінки з «книжковими родзинками». Після травневих свят саме тут розпочнеться й ексклюзивний продаж «Четверга» № 19-20, а для всіх поціновувачів проекту Юрка Іздрика буде встановлено кофр, з якого кожен бажаючий зможе витягнути й «раритет за смішними цінами». Подейкують, що відсвяткувати перший місяць життя свого другого сина приїде до Києва й сам Юрко Іздрик. Чи відбудеться матеріалізація «батька Четверга» на київській презентації в «Купідоні» — побачимо.