Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Дуже «ранній» джаз

У столиці відбувся перший дитячий фестиваль
23 жовтня, 2003 - 00:00

У першій половині жовтня в міському джазовому житті було дві події. Під дахом арт-клубу «44», який належить Еріку Айгнеру, відомому покровителю молодої альтернативної музики, протягом трьох днів відбувався Перший дитячий джазовий фестиваль «Атлант-М». Його було проведено за активної спонсорської підтримки автомобільного концерну. Дітей для участі в ньому відібрав член журі міського джазового конкурсу учнів ДМШ, що відбувся минулого навчального року, радіокоментатор і ведучий джазових концертів Олексій Коган. Концерти супроводжував джазовий квінтет «Схід», разом із дітьми, а було близько 30 учасників, грали та співали дорослі музиканти. Приїжджала американська вокалістка Деніз Пер’є, якій акомпанував пітерський клавішник Андрій Кондаков, виступили київський дует Юлії Роми (вокал) — Наталії Лебедєвої (клавішні) та дівочий вокальний ансамбль «Beauty Band». Після виступу діти отримали подарунки і перші невеликі трудові гонорари. У клубі панувала атмосфера свята, веселощів, були щасливі всі: артисти, батьки, вчителі, гості.

Потім грав австрійський дует «Muthspiel Brothers». Це брати Крістіан (тромбон, фортепіано, подовжня флейта) і Вольфганг (гітара, скрипка) Мутшпілі. Концерти в «Акваріумі» та в «44» пройшли у циклі «Арт-клуб 44 представляє зірок світового джазу». Тур присвячений 20-річчю дуету і пам’яті батька музикантів, відомого австрійського хормейстера Курта Мутшпіля, та має назву «Рання музика». Саме батько сформував смаки й інтереси майбутніх джазових зірок першої величини (брати працюють в одному з кращих у світі Vienna Art Orchestra, їх неодноразово визнавали кращими європейськими джазменами). Музиканти грали півтори години і виконали вісім великих композицій, тривалістю по 15 — 30 хвилин. Їхня музика типова для сучасного європейського джазу, що складається з трьох компонентів: американського джазового «скелета», «м’язової маси» європейського філармонічного камерного авангарду та «шкіри», яка покриває цей музичний організм: у даному конкретному випадку тірольських фольклорних інтонацій.

Назва програми має подвійне значення. Перед кожною композицією звучало невелике «введення в образ», фрагмент звучання СD, записаного хором під керівництвом Курта Мутшпіля, який виконував старовинну пізньоренесансну хорову музику XVI — XVII століть.

Ольга КІЗЛОВА
Газета: 
Рубрика: