До Нового року ще далеко, а телеканали вже взялися за різноманітні святкові проекти. Семен Горов знімає «Сорочинський ярмарок», у якому глядачі побачать естрадних зірок: Вірку Сердючку, Софію Ротару, тріо «Віа Гра», Валерія Меладзе, Ірину Білик та інших. (Про цю стрічку «День» уже писав). А що ще побачать глядачі?
Над комедією «Дванадцять стільців» працює Максим Паперник. Музику до мюзиклу написав композитор Максим Дунаєвський. Зйомки картини пройшли в павільйонах кіностудії «Укртелефільм». Побудували 17 різних декорацій, а сцени аукціону знімали в одному з Будинків культури м. Києва. За традицією в перший знімальний день розбили тарілку. Кожен зайнятий у роботі над мюзиклом, взяв по осколку на пам’ять. Один із осколків залишили для продюсера телеканалу «Інтер» Влада Ряшина (він був відсутній через поважну причину — перебував у відрядженні).
Група працювала чітко. Поки знімали одну сцену, в сусідньому павільйоні готували декорації іншої. Одночасно відбувалися й репетиції. Тому менше ніж за місяць вдалося зняти фільм. Олександр Ширвіндт і Михайло Державін трансформувалися в авторів — Ільфа та Петрова. У мюзиклі глядачі побачать ціле сузір’я знаменитостей: Людмилу Гурченко (Олена Станіславівна) Миколу Фоменка (Остап Бендер), Іллю Олейникова (Кіса Вороб’янінов), Анжеліку Варум (Еллочка Людожерка), Юрія Гальцева (отець Федір) та інших.
Юрій Гальцев признався: «Ще в дитинстві багато разів дивився фільм «Дванадцять стільців» Гайдая. Особливо мені подобалося, як отця Федора грав прекрасний актор Михайло Пуговкін. Із шкільного часу знаю напам’ять цілі шматки роману Іллі Ільфа та Євгена Петрова. Багато фраз цитую — адже вони вже стали нашою класикою. Коли надійшла пропозиція знятися в мюзиклі, то відразу погодився. Мені дуже сподобався попередній фільм Макса Паперника «Снігова королева». Я з великим захопленням грав у новій версії «Дванадцяти стільців». У фільмі Гайдая роль інженера грав Етуш. Актор був моїм педагогом. І ось тепер у мене з’явився шанс показати, на що і я здатен».
З Іллею Львовичем Олейниковим довелося помучитися гримерам і стилістам. Адже за романом Кісу треба було постригти наголо та поголити вуса. Але такий стан справ зовсім не підходив відомому артисту. Вуса — його візитка, імідж. Спочатку використали гумову шапочку, що імітує лисину. Але на екрані лисина виглядала неприродно. Тому Олейникову довелося... одягнути перуку, щоб знявши її після злощасного «фарбування», відповідати первинному образу... На які жертви не підеш заради кіно.
— Я обожнюю цей персонаж, зізнався Олейников. Хоча Кіса — ім’я загальне. Він і Бендер — два аферисти, але є в них якийсь шарм. Спочатку їх полюбили читачі роману Ільфа та Петрова, а коли з’явилися екранізації, то армія їхніх шанувальників значно зросла. Наприклад, коли я читав роман, то уявляв Кісу довготелесою, дивною людиною, з маленькою головою, в пенсне. На мою думку, це мій портрет. Вам не задається? Коли мені зателефонували з Києва та запропонували зіграти роль Вороб’янінова, я одразу погодився, навіть про гонорар не спитав.
Думаю, що візуально та внутрішньо схожий з образом Вороб’янінова, який уявляють собі читачі. Коли мене загримували, наділи костюмчик, то відчув, що я — це Кіса. Мій персонаж — зворушливий, смішний невдаха. До революції він був ватажком дворянства, а нова влада все в нього забрала. Вороб’янінов втратив усю свою значущість, свою велич, став убогим. Йому важко відчувати себе ніким. Людину розгублену, роздавлену владою я й намагався грати.
Із Миколою Фоменком ми ніколи раніше не зустрічалися. Хоча був період, коли він жив у Пітері, але тоді грав у театрі, виступав як співак у групі «Секрет». Потім переїхав до Москви. Став телеведучим, захопився автогонками, грав у антрепризах, кіно... І лише зараз наші творчі долі перетнулися в Києві. Мені здається, Микола зіграв Остапа добре, бо він по своїй суті мені нагадує Бендера. Дуже б хотілося, щоб наш мюзикл сподобався глядачам.
Прем’єра відбудеться в Новорічну ніч на телеканалі «Інтер».