Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

«Культурний продукт» — на подіум!

14 жовтня відкривається Український тиждень моди
24 вересня, 2008 - 00:00
ФРАГМЕНТ КОЛЛЕКЦІЇ ВІКТОРІЇ ГРЕСЬ. ОСІНЬ — ЗИМА-2008 / ФОТО РУСЛАНА КАНЮКИ / «День»

14 жовтня стартує двадцять перший Український тиждень прет-а-порте. Протягом двох тижнів відвідувачі зможуть побачити та оцінити сорок одну дизайнерську колекцію одягу. У показах візьмуть участь як вже відомі українські модельєри — Лілія Пустовіт, Вікторія Гресь, Андре Тан, Оксана Караванська, Ірина Каравай, Анна Бублік — так і дизайнери-початківці — Н. Дзяк, К. Пекер, О. Махонько та інші.

«Мода — це культурний продукт, який не потребує перекладу. А в Україні це продукт високого гатунку. Вітчизняна мода сприяє зростанню авторитета України в світі», — заявила журналістам Ірина Данилевська, співзасновник, голова оргкомітету Ukrainian fashion week.

Український тиждень прет-а порте, вперше у Східній Європі, виник у 1997 році. Та неприємно визнавати, що держава не підтримує український модний бізнес. У багатьох країнах Європи мода та культура взагалі стали пріоритетними як для економіки цих країн, так і для зростання їхнього авторитету в світі. В Україні є величезна кількість людей, які заробляють своїм талантом. І країна могла б заробляти на їхній творчості. Але для цього нашим політикам потрібно зрозуміти, що унікальність потенціалу нашої країни — в талантах сотень тисяч українців. А підтримка та заохочення художників — один із найважливіших державних обов’язків. Та Україні пощастило, що їй є чим і ким пишатися в галузі моди.

Але мода — це бізнес. Модний бізнес в нашій країні є, і зараз він перебуває на важливому етапі свого розвитку за правилами світового fashion. «Стелла Маккартні, що стала найкращим дизайнером Великої Британії 2007 року, зізналася, що перші п’ять років роботи над власною торговою маркою приносили тільки збитки. Виживати першим лініям дозволяють випуски других ліній», — зазначила Ірина Данилевська. І це на своєму досвіді підтвердили українські дизайнери. Так, після блискучого показу своєї другої лінії на Trade Mark Defile Ірина Каравай виставила її в продаж у п’яти містах України. Значно розширила свою «імперію» дизайнер Анна Бублік, додавши до існуючих лінії bublik sport, bublik jeans, bublik diamonds, bublik couture. Нова лінія Вікторії Гресь Gres dekor набирає популярності як в Україні, так і в Росії. Днями стало відомо, що Вікторія Гресь — перший український дизайнер, що співпрацює з всесвітньо відомою зіркою — Дженнет Джексон. Лілія Пустовіт, яка зараз співпрацює з найкращими концептуальними бутіками Європи, також є прекрасним дипломатом культурного простору України.

Можна було б ще довго перераховувати успіхи наших дизайнерів на всесвітніх ринках моди. Треба зауважити, що все це робиться тільки за ініціативи наших модельєрів та Українських тижнів моди.

Отже, українська мода розвивається не революційно, а поступово та впевнено. Кожного року українські дизайнери розширюють горизонти fashion-бізнесу в Україні та закріплюють свої позиції на світових ринках.

Сподіваємось, що і в цьому році Ukrainian fashion week підтвердить статус найкращого модного тижня Східної Європи.

Тамара БАЛАЄВА, Катерина КУДІНА
Газета: 
Рубрика: