Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Квиток і Iнтернет

У столиці три театри пішли на експеримент. Які результати?
18 липня, 2012 - 00:00

Зазвичай однією з найтиповіших незручностей для театралів є купівля квитка на виставу. Маєте заздалегідь звертатися до каси, щоб його придбати, часом вистояти хай невелику, але чергу, з’ясувати зручність місця та його ціну. В багатьох країнах ці проблеми давно вирішені, бо замовлення й купівля квитка здійснюються здебільшого через інформаційну систему Інтернет. Нарешті ця новація дійшла й до українських театрів. Нині в касах трьох провідних столичних театрів (Національної опери України, Національного театру української драми ім. Івана Франка та Національного театру російської драми імені Лесі Українки), які включені до пілотного проекту Міністерства культури України «Театральний електронний квиток через Інтернет», встановлені комп’ютерні системи, через які здійснюється реалізація квитків на будь-яку оголошену в афіші виставу. Зараз кожному, хто має доступ до інтернет-мережі, не треба йти в касу по квиток. Він може заздалегідь (в будь який час) придбати в режимі он-лайн квиток на виставу, забронювати місця із правом їх викупу — також у зручний для себе час (протягом п’яти днів).

Так, моніторинг першого етапу дії програми придбання квитків через Інтернет у Національній опері України засвідчив, що новація знаходить усе більше прихильників. Практично на всі вистави першого півріччя цього року були здійснені замовлення електронних квитків через Інтернет. Система дозволяє більш продумано здійснити вибір вистави, місця, проаналізувати цінові пропозиції. Сприяє вибору і замовленню й наповненість сайту Національної опери України, де подано великий обсяг інформації про історію театру, його репертуар, зміст вистав, творчі склади виконавців. Отож, замовляючи квиток, глядач може мати й уявлення про виставу.

Тому слоган проекту Міністерства культури України «Театр починається звідти, де є Інтернет» стає реальністю українського мистецького простору. Все частіше на моніторі театральних кас Національної опери України висвітлюється замовлення на ту чи ту виставу. Досить значну кількість квитків через Інтернет придбали глядачі на останню прем’єру театру — оперу «Наталка Полтавка» Миколи Лисенка, яка відбулася 5 липня. Це була нова музична редакція української класики, аранжировка Мирослава Скорика (маестро є і диригентом вистави), оновлену постановку здійснили режисер Анатолій Солов’яненко, сценограф Михайло Риндзак, хормейстер Богдан Пліш, костюми — Наталя Кучеря, а у головних партіях виступили провідні артисти театру. Швидко були розкуплені квитки на гала-концерт 8 липня, яким Національна опера України завершила свій 144 сезон.

А от франківці працювали до 14 липня. На Камерній сцені вони показали цьогорічну прем’єру «Як тебе не любити, Києве мій!», де звучали вірші, вальси, романси та пісні, присвячені нашій столиці, а 15 липня закрили сезон класикою «Кайдашева сім’я» (цю комедію І.Нечуя-Левицького поставив П. Ільченко п’ять років тому, і кожного разу вистава проходить із аншлагами, а роль Кайдашихи стала зірковою для Наталії Сумської). Останнім із трійки театрів, задіяних у інтернет-експерименті, опустить завісу Театр російської драми. 27 липня на основній сцені актори зіграють виставу «Занадто щасливий батько», а на «Сцені під дахом» — [email protected] (Norway.Today).

Треба зазначити, що системою інтернет-квитків почали користуватися не тільки кияни та жителі інших міст України, а й іноземні громадяни. Цього року замовлення надходили з Австрії, Польщі, Франці, Росії. До речі, значну кількість електронних театральних квитків заздалегідь придбали й гості Євро-2012.

Василь ТУРКЕВИЧ
Газета: 
Рубрика: