Співзасновник арт-студії Bob Basset Сергій Петров та вуличний художник Гамлет Зіньківський вперше презентували мистецький проект у Лімі. Їхні роботи — 6 масок та 23 малюнки — були представлені на виставці NEGRO в арт-центрі Monumental Callao.
Запросив харківських художників до Перу тамтешній художник Конрад Флорес. Цей перуанець написав картину, персонаж якої зображений у масці, зробленій Сергієм Петровим. Останній випадково натрапив на неї у фейсбуці, і так зав’язалась творча співпраця між Україною та Перу. Цікаво, що знакова для митців маска була зроблена для музиканта американської музичної групи Slipknot Сіда Вілсона.
«Я подарував Конраду дві маски, й одна з них схожа на ту, що я робив для Сіда. Конрад розписав їх у своєму стилі, так що тепер вони — унікальний приклад українсько-перуанського мистецтва. А малюнок, завдяки якому ми познайомилися, Конрад подарував мені потім на день народження», — розповідає Сергій ПЕТРОВ. Ці дві маски теж у експозиції виставки мистецького центру Monumental Callao. До речі, українських художників вразила історія його появи — «храм сучасного мистецтва» звели в одному з найбідніших районів Ліми. Це був своєрідний експеримент трансформації місцевості за допомогою мистецтва. Нині у Monumental Callao виставляються, працюють і живуть перуанські художники, вулиці довкола нього вкриті графіті, які вже стали «родзинками» Ліми. «Тут живе і працює, не повірите, колишній канібал, який тепер пише картини, сповнені політичного протесту, — розповідає Сергій Петров. — Вважати, що Перу — окраїна світу, абсолютно неправильно. Мистецтво тут самобутнє, але за рівнем мало відрізняється від того, що я бачив у Європі. Хоча індіанські мотиви, звичайно, додають унікального колориту».
Крім участі у виставці, українські художники разом із перуанським колегою Сальсою створили ще й фотопроект «Карнавале». Гамлет Зіньківський каже, мовляв, «карнавале» — це лютневі щотижневі масові сутички «стінка на стінку», в яких бере участь тамтешнє місцеве чоловіче населення. «Це було дуже яскраве видовище. Його учасники щонеділі збираються, щоб відлупцювати один одного шкарпетками, всередині яких заховані камені, — пояснює Гамлет. — Ми зробимо серію фотографій із масками Bob Basset на цих вулицях, із цими пацанами в ролі моделей».
Харківський вуличний художник Гамлет Зіньківський, який представив перуанцям серію малюнків Black, вважає район Кальяо, де відбувається виставка українців, яскравою ілюстрацією того, як культура може змінювати людей: «Район, що складається з бідних нетрів, увесь розмальований графіті. А посеред нього стоїть п’ятиповерховий центр галерей та художніх майстерень. І місцеве населення приходить сюди на виставки та покази, дітлахи дивляться кіно в місцевому залі. Іншими словами, уявіть, що всю мистецьку тусовку вашого міста з усіма арт-студіями та експозиційними залами перенесли до депресивного спального району, а всі будинки там розмалювали художники. Звичайно, це б змінило життя людей навколо», — упевнений Зіньківський.
Після перуанської творчої експедиції українці планують запросити художника Конрада Флореса до Харкова. Сергій Петров впевнений, що для перуанського митця це буде цікавий досвід. «Мене, наприклад, Ліма вразила — поруч із нетрями тут стоять п’ятизірковий готель, піраміда, якій 1500 років, і найкращий парк, що я бачив у своєму житті. Сподіваюся, Україна вразить Конрада. Пірамід у нас немає, проте художники — є», — говорить Сергій Петров.
Для Bob Basset і Гамлета виставка у Перу — не перший спільний закордонний мистецький проект. У 2016 році їх відеоколаборацію Secret Room побачив Париж, де проходила виставка ADDICTION A L’OEUVRE. Загалом географія міжнародних виставок цих харківських митців дуже широка — від європейських країн до Азії і Нью-Йорка. Проте у Перу художників запросили вперше і вони раді, що змогли відкрити сучасне українське мистецтво ще одній країні.