Минулих вихідних журливість осінніх буднів столиці прикрасила нова яскрава подія, а у самого Києва з’явився шанс хоча б на кілька днів на рік перетворюватися на «Місто мрії». Саме під такою назвою в Центральному музеї Збройних сил України проходив всеукраїнський фестиваль квітів, який його творці (громадська організація «Культура і Всесвіт — 2000», фірми «Адаструм», «Камелія — К» і «Срібні дзвони») планують зробити щорічним. За словами одного з організаторів свята, Ірини Слободянюк, задум його проведення полягав в тому, щоб не тільки представити продукцію українських підприємств квіткового бізнесу і пропагувати флористику (складання квіткових композицій) як мистецтво, але також і пофантазувати разом iз глядачем з приводу того, яким прекрасним може стати місто, якщо озеленити його професіонально і зі смаком. Крім цього, кожний небайдужий до квітів відвідувач міг знайти в «Місті мрії» те, що цікавило саме його, оскільки виставка спробувала відобразити всі аспекти цього чудового, проте, далеко не простого і досить трудомісткого захоплення. Зокрема, українські виробники представили свою продукцію для декоративного садівництва, ландшафтного проектування і фітодизайну інтер’єрів, сучасні технології розмноження рослин, кімнатні квіти, кераміку, елітний садильний матеріал, флористичні аксесуари.
Загалом, «блукання» серед міріад троянд і гербер, кактусів і гладіолусів, екзотичних авторських робіт не тільки позитивно вплинули на загальний стан організму, але і примусили зробити кілька радісних відкриттів. Перше з них полягає в тому, що жодна економічна нестабільність не переможе завзятість вітчизняного виробника, якщо він серйозно задумав здійснити свої плани. Дійсно, на сьогоднішній день, як зазначає І. Слободянюк, представники українського квіткового бізнесу виробляють конкурентоспроможну продукцію, яка не тільки не поступається за якістю зарубіжній, але і продається за більш доступну ціну, бо проходить iз своєї грядки до свого ж споживача набагато менший шлях. Крім того, за її словами, відроджує вітчизняний ринок квітів молодь, яка налагодила виробництво «зі смаком до життя», яка «не зациклюється» тільки на популярних і прибуткових сортах і постійно поповнює асортимент новинками. Крім них на ринок виходять і асоціації колишніх квітникарів- аматорів (кожен iз яких спеціалізується на вирощуванні певного виду квітів), об’єднаних загальним бажанням відродити «моду» на прекрасне. А отже, згодом перспектива повернути минулу славу «країни квіткового достатку» (яка до однієї лише Москви постачала рослинність літаками) у нас є.
Відкриття друге: не хлібом єдиним і невеселими думками про низький рівень зарплати «підживлюється» енергетика українського громадянина, але також і потребою в красі. Вже в перший день роботи фестивалю ажіотаж примусив представників фірм-учасниць дещо похвилюватися з приводу того, чи вистачить привезеної ними продукції «на потім». Цікаво, що «Місто мрії» відвідали не тільки кияни — щоб дізнатися про останні квіткові новинки, перейняти досвід майстрів фітодизайну прибували і мешканці інших міст.
Другий день фестивалю відкрився конкурсом молодих українських флористів, нестримну фантазію і оригінальність «квіткових» рішень яких високо оцінили навіть досвідчені зарубіжні метри, які брали участь в престижних міжнародних виставках. Як вважає провідний викладач московської флористичної школи «Ніколь» Стас Зубів, проведений конкурс засвідчив, що Україна відродила колишні традиції високої майстерності фітодизайну. І якщо, незважаючи на досить великі витрати для проведення таких фестивалів, їх вдасться зробити традиційними, українські флористи з успіхом, на його думку, зможуть репрезентувати своє мистецтво за межами держави.
Майстер міжнародного класу з Литви Сигітас Камінськас також був приємно вражений свіжістю ідей і наявністю власного стилю у українських дизайнерів. Щодо «спорудженого» вітчизняними флористами 8-метрового гобелену (для створення якого знадобилося 500 вирощених на вітчизняних теренах гербер), нічого подібного, за його словами, майстер досі не зустрічав. … До речі, про вже згадуване світовідчуття. Про самого С. Камінськаса з «компетентних флористичних джерел» стало відомо, що в період меланхолії він придбав 4 тисячі троянд, які потім відправив на міні- плотиках подорожувати вниз по річці… Не варто засмучуватися тим читачам, які не можуть дозволити собі виявити душевний стан подібним чином. Наприклад, харківський фітодизайнер Вадим Шашков для створення своїх, в прямому значенні цього слова, шедеврів намагається використати «недорогий» матеріал, який «видобуває» у вітчизняному лісі. До речі, саме його робота на минулому фестивалі була відзначена найвищою нагородою.
Якщо говорити про останні флористичні тенденції, то ще на початку року фахівці прогнозували моду на композиції, складені з одного виду квітів в жовтій, оранжевій або рожевій гаммі. Перевага при цьому надається горизонтальному вирішенню букета. За далекими ж межами батьківщини, наприклад, у Голландії, великою популярністю користуються букети з дикорослими рослинами (ті самі бур’яни, з якими активно ведуть боротьбу на своїх ділянках вітчизняні садівники), котрі там спеціально культивуються і коштують, до речі, чималих грошей. Однак, за словами, І. Слободянюк, загалом в квітковій моді, як і в одягу, спостерігається тріумф демократії. Заохочується авторська винахідливість, пошуки несподіваних рішень з «дешевого» лісо-польового матеріалу. Головною залишається одвічна умова — якомога більше фантазії.