Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

«Наші дизайнери змінюють українське суспільство»

Якими були основні тенденції і гучні проекти 36-го Ukrainian Fashion Week
25 березня, 2015 - 17:23
НА ОДНОМУ ПОДІУМІ — ТРАДИЦIЇ ТА СУЧАСНІСТЬ. КОЛЕКЦІЯ «ВИТОКИ»

Увесь минулий тиждень «Мистецький Арсенал» був центром модної тусовки. Одяг гостей 36-го Українського Тижня Моди відображав весь спектр перемінної весняної погоди — від відкритих суконь до пальто із хутром. Суттєво менше крикливості і «нестримного креативу» у вбранні відчувалося як на подіумі, так і в залах Арсеналу. А за словами молодої і перспективної української дизайнерки Олени Буреніної, найголовніше для стильних людей у цьому сезоні (та й завжди) — бути щасливими і більше посміхатися. Внутрішня гармонія прикрасить образ.

На формування нових тенденцій в українському модному середовищі, звісно, вплинула і сьогоднішня економічна ситуація. Збільшилася увага до колекцій вітчизняних дизайнерів за останній час. Як вважає засновниця Ukrainian Fashion Week Ірина Данилевська, в цьому заслуга не лише її проекту і самих дизайнерів, а й того, що відбувається зараз в країні. Більшість творців модного одягу також зізнається, що готувати нові колекції тепер складно, адже вони напряму пов’язані з курсом валют — тканини і фурнітуру вони купують за кордоном. З іншого боку, така криза може дати поштовх до розвитку української легкої промисловості або... знову мотивувати відкрити «бабусину скриню».


У НОВІЙ КОЛЕКЦІЇ ОЛЕНИ ДАЦЬ ЗВИЧНІ ЕТНОГРАФІЧНІ МОТИВИ ГАРМОНІЙНО ДОПОВНИЛИ ІСТОРИЧНІ СИЛУЕТИ ТА ВИШИВКА БІСЕРОМ

Однією з центральних подій UFW став спеціальний проект «Витоки», організований НЦНК «Музей Івана Гончара» та дизайнеркою Яною Червінською. Традиційні українські костюми, які раніше ніколи не демонстрували на подіумі, створили справжній фурор. Наші модниці з цікавістю приглядалися до стародавніх строїв і уже забутих, але від того не менш стильних головних уборів. Прикметно те, що «Витоки» не були одиночним проектом, а скоріше навіть задали тенденцію. Етноестетика спонукала Яну Червінську створити свою нову колекцію за старовинними технологіями. Пробилося українське і у мас-маркет — спільний проект UFW і каналу «1+1» представив футболки з цитатами Павла Тичини, Василя Симоненка, Миколи Хвильового, Дзвінки Матіяш та Ірини Цілик...


ДИЗАЙНЕРКА ОЛЕНА БУРЕНІНА ВПЕВНЕНА, ЩО НАВІТЬ ЗА 18 ХВИЛИН ПОКАЗУ ЯКІСНОГО ОДЯГУ МОЖНА ЗМІНИТИ СВІТОСПРИЙНЯТТЯ ЛЮДЕЙ

Але поки що стильне українське — у меншості. На 36-му Українському Тижні Моди була одна цікава деталь. Основний подіум розташували у лівому крилі «Мистецького Арсеналу», там же розмістилися усі fashion-локації. А біля входу у праве крило будівлі, де відбулися тільки три покази і куди не часто заходили відвідувачі, стояло розбите і обгоріле фортепіано «Україна» як нагадування про те, що в цей самий час переживає наша країна. Але чи «відчитала» цей посил модна публіка UFW?..

«Молодці Ukrainian Fashion Week, що існують. Звичайно, видно, що зараз тут не ті бюджети, хочеться якось все облаштувати більш в європейському стилі, — коментує «Дню» українська співачка Джамала. — Але якщо наш тиждень моди будуть підтримувати, зокрема і наші ЗМІ, і наші зірки, тоді він буде розвиватися. А якщо ні — то це тоді нікому не потрібно. Наші дизайнери уже серйозно змінюють смаки українського суспільства. Наприклад, роблять світшоти з вишиванками. Зловживати цим не потрібно, звичайно. Той, хто зробить делікатніше за всіх — переможе. Просто наляпати орнаментику — це не фокус. Фокус у тому, щоб це зробити витончено. Я завжди наводила приклад того, наскільки просто увійшов у наше життя британський та американський прапори. Ми давно вже носимо футболки з такою символікою, не через конкретний прапор конкретної країни, а тому що стильно. Якщо те саме станеться з українським прапором, тоді ми переможемо».

Анна СВЕНТАХ, «День»
Газета: 
Рубрика: