Водохреща — свято для сильних духом. У цей день українці традиційно занурюються в крижану воду, аби очиститись і цілий рік не хворіти. Ця подія з року в рік викликає чималий медійний інтерес. Десятки журналістів, фотографів, відеооператорів буквально у черги вишиковуються біля ополонок, аби відзняти хороший репортаж, який потім кілька днів тиражуватимуть на телебаченні, в пресі та онлайн-медіа. У добу соціальних мереж 19 січня наші стрічки новин переповнені фотографіями друзів, які також вирішили слідувати традиції. До цього всього ми вже встигли звикнути.
Утім, була цього року одна фотографія, пройти байдуже повз яку не міг жоден, хто на неї натрапляв. Український «Фейсбук» вразила світлина Андрія Поліковського. Львівський фоторепортер робив зйомку у місцевому парку «Горіховий гай» — тут уже третій рік поспіль відбувається святкова купіль, під час якої лунають святкові колядки у виконанні дитячих колективів, а для купальників вирізають аж три ополонки, щоб не виникало черг, — так багато охочих пірнути в крижану воду. Одна зі світлин, на яку потрапив випадковий чоловік, виявилася дуже глибокою. Символічно: чоловік, у якого і татуювання з Леніним, і оселедець, і схилена, ніби в покаянні, голова... Історію головного героя фото ще досі намагаються розгадати сотні коментаторів у соціальних мережах. Автор, напевно, найкращої світлини цьогорічного Водохреща прокоментував свою роботу «Дню» так: «У цій фотографії дійсно багато символів, і навіть те, що вона зроблена на Водохреща — теж символічно. Щоправда, ці символи трактують по-різному: якщо одні бачать позитив, не просто масову зміну настроїв у суспільстві, а ріст духовності, віднайдення себе справжніх, «змивання» старих брудних ідеологій, то інші говорять про ницість і всеядність людських натур. Це добре видно, якщо проглянути коментарі у соцмережах до цієї фотографії. Але це як у Довженка — «Двоє дивляться вниз. Один бачить калюжу, другий — зорі. Що кому».
Хочу подякувати чоловікові на фото, адже він справжній (не хороший, не поганий, а справжній!). Думаю, що, власне, ця «справжність» і викликала такий резонанс», — відзначив фоторепортер Андрій Поліковський.