У Київському муніципальному академічному театрі опери та балету для дітей і юнацтва експонувалася виставка живопису молодих українських художників «Пікнік на узбіччі». Назву запозичено від культової повісті братів-письменників-фантастів Аркадія та Бориса Стругацьких, за якою Андрій Тарковський відзняв свій легендарний фільм «Сталкер». Власне, митцям було запропоновано показати свою гіпотезу існування в реальному житті ірраціонального, незвичного чи навіть чудернацького... Подія відбувалася в рамках ІІІ Молодіжного арт-салону «Мартс 2011». Організатори — благодійна організація «Міжнародний культурний діалог» та юридична компанія «Ноогвардія» — проводять його третій рік поспіль. (Перший відбувся в Національному музеї Тараса Шевченка, другий — як і цей, у Київському театрі опери та балету для дітей і юнацтва). Ця акція, можна сказати, стає регулярним виставковим простором, спрямованим на популяризацію молодого українського мистецтва, ознайомлення публіки та представників арт-ринку з новими цікавими іменами.
Учасники «Пікніка на узбіччі» — випускники провідних вітчизняних художніх академій. Не дивлячись на їхній молодий вік (біля тридцяти або ледь за тридцять), багато з них є вже членами Національної спілки художників України. Майстри беруть участь у поважних всеукраїнських та міжнародних експозиціях. На вищезгаданій було запропоновано понад сто творів двадцяти художників. У виборі робіт перевага надавалася полотнам реалістичного напрямку, а також яскравим картинам, що тяжіють до більш сучасних течій в мистецтві та привертають глядацьку увагу насиченістю фарб та символічністю образів.
— На нашому арт-салоні увага приділена класичному напрямку, — зазначає Юлія ГЕЙКО, куратор виставки. — Класичний живопис завжди був, є й буде в попиті. Багато цікавих творів. Серед них були і абстракції, і концептуальні проекти. Можна сказати, що наших учасників відрізняє професійна підготовка, тобто хороша школа. Разом з тим, у митців «свіжий» і оригінальний погляд. Треба відзначити, що, на радість усім киянам та гостям нашої столиці, цьогоріч відбувається чимало заходів, де молодий художник може себе показати. Три роки тому, коли ми тільки розпочинали, такого не було. Очевидно, що «старійшини» арт-ринку повинні бути обізнані, що називається, зі «свіжою кров’ю»... Пересічний глядач — теж. Роботи молодих художників значно доступніші. Зрештою, хтозна, можливо, за кілька років їх можна буде продати в кілька разів дорожче. Це може бути добра інвестиція в майбутнє!