Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Писарeвські уроки

Учора в Києві завершився XII Міжнародний фестиваль «Зірки світового балету»
13 жовтня, 2005 - 00:00
ВАЖКО В НАВЧАННІ — ЛЕГКО НА СЦЕНІ / ЛЕГЕНДАРНА УКРАЇНСЬКА БАЛЕРИНА, НИНІ ДИРЕКТОР КИЇВСЬКОГО ХОРЕОГРАФІЧНОГО УЧИЛИЩА ТЕТЯНА ТАЯКІНА: «НАШІ ВИПУСКНИКИ СТАЮТЬ СПРАВЖНІМИ ПРОФЕСІОНАЛАМИ» УЧЕНИЦІ 7 КЛАСУ НАДІВАЮТЬ ПУАНТИ, Й НЕЗАБАРОМ РОЗПОЧНЕТЬСЯ МАЙСТЕР-КЛАС ХОЧЕШ СТАТИ СПРАВЖНЬОЮ БАЛЕРИНОЮ — ТЯГНИ НОСОК «РОБИ, ЯК Я» — УРОК ВЕДЕ ПЕДАГОГ М. ДОБРЯКОВА СПИНА, РУКИ, НОГИ — У ТАНЦІВНИЦІ ВСЕ МАЄ НАВЧИТИСЯ «ГОВОРИТИ»

Цього року фест розширив свою географію, окрім Донецька, гала-концерти «зірок» побачили львів’яни та кияни. За дев’ять фестивальних днів публіка змогла познайомитися з майстерністю 150 акторів із 14 країн, які представляли різні балетні школи й напрямки в танці.

Учора в Київському хореографічному училищі відомий танцівник та організатор фестивалю «Зірки світового балету» Вадим Писарeв дав майстер-клас для учнів і педагогів училища. Хлопці та дівчата чекали на Вадима Яковича з нетерпінням. Адже не кожного дня можна отримати урок майстерності від балетної знаменитості. Чекаючи на приїзд майстра, який трохи затримався на летовищі, вилітаючи зі Львова, «День» поцікавився у директора хореографічного училища (не менш легендарної особистості, в минулому прими балету) Тетяни Таякіної — наскільки нинішні діти захоплені балетом?

«Сьогодні у нас навчається 200 осіб (живуть у інтернаті 70 дітей), — розповіла Тетяна Олексіївна. — Училище — державне, тому діти навчаються безкоштовно. За навчання платять лише контрактники, але їх небагато. До нас приходять вчитися діти з 10 років, звичайно ж, більше дівчаток ніж хлопців. У десятирічному віці лише небагато хто мріє про балет. Це, скоріше, вибір їхніх батьків. Діти складають професійні іспити. Члени приймальної комісії звертають увагу на крок, підйом, поставу, форму ноги. Потім свій висновок про стан здоров’я кожної дитини роблять медики. А захоплення танцем приходить до дітей у процесі занять та їхньої участі в балетних виставах Національної опери. Звичайно ж, не всі наші випускники стануть солістами, хтось виступатиме в кордебалеті, але, закiнчивши навчання в училищі, я твердо знаю — вони стануть справжніми професіоналами». (Інтерв’ю з Т.Таякіною читайте в найближчих числах нашої газети).

А Вадим Писарeв, вибачившись за спізнення, додав, що віртуозність приходить тоді, коли танцівник добре навчиться управляти своїм тілом. «У нас ноги — розмовляють, а руки — співають, — усміхаючись говорить Вадим Якович. — Але техніка заради техніки нікому не потрібна. Балет — мистецтво, а не спорт. У виставі саме танцем передається драматичний сюжет балету, психологізм ролі. Тому танцівники, які мають намір зв’язати свою долю з театром, повинні володіти й артистичними здібностями»... І від слів перейшов до уроку.

Спостерігати за Писарeвим біля станка чи на репетиції — це також незабутнє видовище. Начебто Вадим Якович не підвищує голос, але всі неточності бачить, і тут же вимагає виправити. Якщо у хлопців щось не виходить, то він сам тут же покаже складне «па». У свої 40 років він продовжує залишатися у прекрасній танцювальній формі. Для нього не проблема підняти партнерку, а коли Вадим Якович виконує свій коронний «політ», то у глядачів просто дух захоплює. Як домогтися майстерності в професії танцівника? Цими таємницями він щедро ділиться з молоддю. Нинішній писарєвський урок надовго запам’ятається учням і його київським колегам-педагогам...

Вдень, у рамках фестивалю, пройшов круглий стіл «Меценатство: українські реалії та зарубіжний досвід», прес-конференція, яка підбиває підсумки фесту, а ввечері сцена Палацу «Україна» подарувала киянам і гостям нашої столиці справжнє свято танцю. У програмі було показано номери в різних стилях: класика, неокласика, постмодерн, авангард. Відкрився гала-концерт «Кармен» — спеціально поставленою хореографом Є. Хасяновою танцювальною картинкою до нинішнього фесту, у виконанні солістів і артистів Донецького театру опери та балету ім. А. Солов’яненка. Публіка тепло приймала виступи: Марини Антонової (Німеччина), Гі Альбуї (Франція), Асако Янагіхари і Нобухіто Теради (Японія), Лідії Райванової (Сербія), Ребекки Кінг (США), Чао Чі Тен (В’єтнам), Сімони Ножа (Австрія), Андрія Іванова (Росія) та інших.

Нинішній фестиваль подарував аматорам Терпсіхори зустріч із кращим українським танцівником, солістом Національної опери Денисом Матвієнком. Він разом зі своєю партнеркою Анастасією Черненко показав два цілком різних номери (сучасний танець в «Radio and Juliet» — на музику групи «Radiohead» і па-де-де з балету Мінкуса «Дон Кіхот»). Справжній фурор у залі палацу викликала поява легендарного дуету: Інна Дорофеєва — Вадим Писарeв, що блискуче виконали хореографічну мініатюру «Березень» (музика Моцарта, хореографія Маннеса).

Тетяна ПОЛІЩУК, фото Олександра КОСАРЄВА, «День»
Газета: 
Рубрика: