«Золотий лев» Венеціанського фестивалю за найкращий фільм присуджений майстерній, але абсолютно традиційній, попри радикальний сюжет, картині Енга Лі «Горбата гора» — американській любовній епічній історії, без тіні іронії схованій в оболонку гомосексуального вестерну, пише gazeta.ru.
Поставлений за мотивами опублікованого в 1997 році в «Нью-йоркері» оповіданні Енні Проулкс, фільм розповідає про двох молодих ковбоїв, які влітку 1963 року отримали роботу на фермі у Вайомінгу. Одного разу вночі віскі, молодість і самотність пересилили соромливість і забобони. Це стало початком хорошої дружби. Сім’ї і діти, які згодом з’явилися в кожного з них, не стали перешкодою.
«Срібного лева» за найкращу режисуру отримав француз Філіп Гаррель — працеголік, відомий переважно кіноманам і професіоналам, — за досконалу та скучненьку тригодинну замальовку в чорному та білому «Постійні коханці».
Італія завжди була в складних відносинах зі своїм великим сином Бернардо Бертолуччі, і цією нагородою вона бере емоційний реванш. Неоромантична картина Гарреля про Революцію барикад 1968 року у Франції — суперечка з обгортковими повноколірними «Мрійниками» Бертолуччі. Головну роль в обох картинах виконав неймовірний красень Луїс Гаррель — син режисера. Оператор Вільям Любчанський (він працював з Отаром Іоселіані), який зняв «Постійних коханців», відзначений нагородою «За технічну досконалість».
Дуже почесний і особистий «Спеціальний приз журі» за найсучасніший фільм конкурсу у вигляді якоїсь дуже важкої скляної тарілки отримав культовий і страшний Абель Феррара, який побажав успіху «батькам і дітям». «Чаша Вольпі» за найкращу чоловічу роль перейшла непохитному і постарілому американцю, одночасно схожому на англійця й італійця, — Девіду Стретхему, який працював у дуеті з Клуні в картині останнього «Спокійної ночі та успіху».
Премію ФІПРЕССІ (Міжнародної федерації кінопреси) за найкращий фільм конкурсної програми, як і виходило за рейтингами італійської преси, отримав дуже популярний в Італії і мешкаючий там уже півроку Джордж Клуні за ту ж «Спокійної ночі…». Він же розділив справедливо отриману нагороду за найкращий сценарій зі своїм напарником Грантом Хеслоу. Нова режисерська робота Клуні до останньої миті вважалася фаворитом, і велика кількість другорядних призів немовби компенсує втрату очікуваного головного.
«Особливий лев» вручений Ізабель Юппер за те, що вона пішла від чоловіка, а потім повернулася в камерній п’єсі за оповіданням класика Джозефа Конрада в постановці Патріса Шеро «Габріель».
Друга конкурсна програма «Горизонти», яка цього року була мало не цікавішою за основний конкурс, підтримала двома головними нагородами потужну хвилю східноєвропейського кіно.
За кращий фільм нагороджений поляк Лех Ковальський за парадоксальну та несподівану документальну роботу «Схід Раю». А як парадокс кращою документальною роботою названа містифікація мешканця Єкатеринбурга Олексія Федорченка «Перші на Місяці». Стрічка, яка переплела кадри радянської хроніки та бездоганно стилізовані під них ігрові фрагменти, розповідає про успішний політ радянських космонавтів на Місяць в 1938 році. Задокументували історію подвигу радянських людей оператори НКВС.